سیاسی

رئیس جمهور خبر داد
اعلام آمادگی امیر قطر برای
افزایش سرمایه‌گذاری در ایران
رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ضمن تبریک متقابل عید سعید قربان به وی و مردم کشورش، گفت: ایران و قطر با توجه به دیدگاه‌های نزدیک، ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها با قطر تأکید داشته است و توسعه تعاملات دوجانبه را موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین می‌داند.
شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر هم در این مکالمه تلفنی با ابراز صمیمانه‌ترین تبریکات خود به رئیس جمهور و مردم کشورمان به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ اضحی، آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرد و اظهار داشت:  آماده برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در آینده نزدیک هستیم.


برگزاری نماز عید قربان در سراسر کشور
نماز عید قربان همزمان با سراسر کشور در تهران، ساعت هشت صبح روز پنجشنبه  هشتم تیرماه  به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی اقامه می‌شود.
به گزارش ایرنا، نماز عید سعید قربان در پایتخت، در دانشگاه تهران اقامه می‌شود. درهای دانشگاه تهران ساعت ۶ صبح به روی نمازگزاران گشوده و ساعت 7 برنامه‌ها آغاز می‌شود.


پرداخت ۴۲.۵ همت وام ازدواج
و فرزندآوری از ابتدای سال
رئیس کل بانک مرکزی از افزایش پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند‌آوری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ و نیم هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ازدواج و ۱۰ همت وام فرزند‌آوری پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا فرزین افزود: بر این اساس، در بخش وام ازدواج رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ‌و در بخش فرزند‌آوری هم رشد ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم. برای وام ازدواج باید پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک و با اعتبارسنجی و نهایتاً یک ضامن، طی ۱۰ روز تسهیلات به حساب متقاضیان واریز شود.


بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه، یک فوریتی شد
نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با اکثریت آرا با یک فوریت بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز موافقت کردند.
به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت:به روزرسانی قانون ضرورت مبارزه با قاچاقچیان، قاچاق سلاح و مهمات و نگهداری آن به صورت غیرمجاز یک ضرورت است و قطعاً به مردم خسارت می‌زند و فرصت‌ها از دست می‌رود.


تشکیل وزارت بازرگانی منتفی نشده است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی منتفی نشده است، گفت: بار مسئولیت وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار سنگین است و نیاز به تشکیل وزارت جداگانه یعنی وزارت بازرگانی وجود دارد.
به گزارش تسنیم، سید محمد حسینی افزود: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی، نیاز به معرفی دو وزیر جدید نیست. فقط بخشی از مسئولیت‌های وزیر صمت کاهش پیدا می‌کند و به وزارتخانه بازرگانی تفویض می‌شود و بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی هم به وزارت بازرگانی منتقل خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی