کاهش 20 درصدی سرقت منزل و قاپ زنی

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، صبح روز گذشته در حاشیه طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه که توسط پلیس آگاهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح 111 نفر از سارقان، مالخران و شبکه‌های سرقت شناسایی، منهدم و دستگیر شدند. همچنین از این افراد تعداد 250 تلفن همراه مسروقه، 20 خودروی مسروقه و 16 موتورسیکلت مسروقه و همچنین مقادیر زیادی قطعات و لوازم خودرو کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه توجه مأموران پلیس آگاهی در این مرحله از طرح به شناسایی و دستگیری مالخران بود، گفت: مأموران پلیس آگاهی با استفاده از مهندسی معکوس بعد از شناسایی مالخران توانستند به سارقان برسند و تعداد زیادی از این افراد را که به‌صورت شبکه‌ای کار می‌کردند، شناسایی و دستگیر کنند. مالخران گوشی را از سارقان با قیمت‌های اندک می‌خرند و بعد از آن به اتباع بیگانه می‌دهند تا آنها را به خارج از کشور ببرند.
وی به تأثیر طرح‌های ضربتی پلیس آگاهی که به‌صورت مستمر ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: نتیجه این طرح‌ها باعث شده است سرقت منزل که یکی از جرایم مهم پلیس آگاهی است، 20 درصد کاهش پیدا کند و همچنین کاهش خوبی در جرم قاپ‌زنی داشته باشیم. طرح‌های پلیس آگاهی تا زمان کاهش کامل جرایم بویژه جرایم خرد ادامه دارد و هدف ما قطع کردن رابطه بین سارقان و مالخران است.
قتل‌ها سریالی نیست
وی درباره پیدا شدن جسد مثله شده و سوخته دو زن در تهران در دو پرونده جداگانه گفت: بدنبال کشف جسد زنی جوان در سوم خرداد امسال داخل ساک ورزشی در میدان آزادی و همچنین جسد سوخته زنی دیگر داخل یخدان در نزدیکی سطل زباله در محله خزانه، اخبار متفاوتی در فضای مجازی منتشر شده است اما این دو پرونده کاملاً متفاوت است؛ هیچ ارتباطی با هم ندارند و به هیچ عنوان سریالی نیست.
سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی افزود: در میدان آزادی یک جسد مثله‌ شده پیدا شد که مربوط به اتباع افغانستانی بوده و چندین مظنون نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند. در پرونده جسد دومین زن که در منطقه خزانه پیدا شد در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، راننده وانتی که مردی میانسال است به همراه همسر و پسرش بازداشت شده‌اند. تا کنون متهمان بازداشت شده اعترافی نداشته‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی