سیاسی

مخبر در دیدار با وزیر کار قطر:
توسعه و ارتقای روابط
برنامه‌ریزی جدی می‌طلبد
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر تسریع در اجرای پیمان پولی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر گفت: دلیلی ندارد دو کشور همسایه با فرهنگ، دین و رویکرد مشترک، با ارز کشور ثالث مبادلات و تهاتر‌های مورد نیاز خود را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز گذشته در دیدار با «علی بن صمیح المری» وزیر کار دولت قطر با اشاره به اینکه ارتباطات سیاسی بین ایران و این کشور و هماهنگی و همکاری در مجامع بین‌المللی هم‌اکنون به سطح بسیار خوبی رسیده است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و پیشرفت‌های داخلی و بین‌المللی دولت قطر خرسند است.
مخبر با بیان اینکه رهبران سیاسی دو کشور همواره بر ارتقای مبادلات و ارتباطات تهران و دوحه در همه زمینه‌ها تأکید دارند، گفت: حل ساز و کارهای مالی برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به‌عنوان محورهای اصلی توسعه حائز اهمیت است. در سال‌های گذشته دولت‌های دو کشور نتوانستند تا با ایجاد بستر مناسب از این علاقه و اراده دو دولت و ملت به خوبی استفاده کنند.


سخنگوی وزارت امور خارجه:
مذاکرات جدی و صریحی بین
باقری و اروپایی‌ها برگزار شد
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: مذاکرات جدی و صریحی بین علی باقری معاون وزارت خارجه و آنریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مذاکرات قبلی با سه طرف اروپایی حاضر در برجام برگزار شده است؛ باید ببینیم طرف مقابل آمادگی اصلاح رفتار خود را دارد یا خیر؟
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی روز گذشته در نشست خبری افزود: ما مذاکرات و رویکردهای دیپلماتیک را در شیوه‌های مختلف ادامه می‌دهیم و با توجه به تمایل کشورهای اروپایی برای انجام گفت‌و‌گو با ایران این کار انجام می‌شود.
کنعانی افزود: مواضع ایران صراحتاً به طرف‌های اروپایی بیان و مواضع آنها هم شنیده شده است و ما اعلام کردیم که برای دستیابی به نتایج مثبت و رفع تحریم‌ها به مذاکرات می‌رویم و مذاکره برای مذاکره‌ را نمی‌خواهیم.
 

شهریور؛ زمان ارسال برنامه هفتم توسعه به شورای نگهبان
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: تلاش ما این است که تا اواخر شهریور ماه گزارش بررسی‌های خود درباره برنامه هفتم توسعه را به شورای نگهبان ارائه دهیم.
به گزارش فارس، محسن زنگنه، روز گذشته در نشست خبری گفت: از زمان انتشار لایحه برنامه نمایندگان مجلس 5روز کاری و کمیسیون‌های تخصصی هم ۱۰ روز کاری فرصت دارند که پیشنهادات خود را ارائه دهند. وی تصریح کرد: این کمیسیون سه هفته فرصت دارد که پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی را بررسی کرده و سپس کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه را رأی‌گیری کند.


۱۶مرداد؛ آغاز ثبت نام اولیه
از داوطلبان انتخابات مجلس
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: اگر طرح اصلاح قانون انتخابات نهایی و به قانون تبدیل شود، از ۱۶ مرداد ثبت نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، محسن اسلامی اظهار کرد: در پیش‌نویس قانون جدید آمده است که نامزدهای انتخابات ۷۰ تا ۱۱۰ روز قبل از ثبت‌نام نهایی، باید در سامانه‌ای که وزارت کشور معرفی می‌کند، به صورت الکترونیکی ثبت‌نام و مدارک خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند و در روز ثبت‌نام اصلی، براساس آن کد رهگیری ثبت‌نام خود را انجام دهند.
اسلامی افزود: پیش ثبت نام به مدت یک هفته انجام و فرایند بررسی و احراز صلاحیت هم ازهمان تاریخ ثبت نام اولیه آغاز می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی