چطور گرفتار سارقان گوشی قاپ نشویم؟

این روزها با توجه به افزایش سرقت‌های خرد در جامعه از جمله گوشی قاپی هشدارهای مختلفی از سوی کارشناسان ارائه می‌شود تا حداقل کمتر گرفتار سارقان شویم.
شاید نخستین و ساده‌ترین راهکار مراقبت‌های شخصی باشد اینکه گوشی‌های گرانقیمت در بیرون از خانه استفاده نکنیم و در خیابان گوشی تلفن همراه خود را در دست نگیریم و با آن صحبت نکنیم؛ مراقب اطراف‌مان باشیم و در صورت نیاز به مکالمه با هندزفری صحبت کنیم.
اگر تلفن همراه گران‌قیمتی دارید، سعی کنید در اماکن عمومی آن را در معرض دید همگان قرار ندهید، برخی سارقان ممکن است در اماکن عمومی شما را رصد کنند.
هنگام حضور در اماکن عمومی، مغازه‌ها و رستوران‌ها به هیچ وجه تلفن همراه خود را روی میز قرار ندهید، بخش زیادی از موبایل‌قاپی در اماکن عمومی به دلیل گذاشتن تلفن همراه روی میز یا مکان‌هایی از این دست است.
 از آویزان کردن کیف خود به پشت صندلی در رستوران‌ها و غیره خودداری کنید و در پایان اپلیکیشن‌های ردیابی گوشی تلفن همراه‌تان را حتماً فعال کنید.
یکی از شگردهای رایج سارقان، ربودن گوشی‌های تلفن همراه سرنشینان خودروهاست، کافی است پشت یک چراغ قرمز توقف کنید و سرگرم صحبت با تلفن همراه شوید یا آنکه گوشی خود را در حالی که شیشه ماشین پایین است روی صندلی بگذارید تا کار را برای سارقان راحت کنید.
حال اگر با تمام این راهکارهایی که ارائه شد مورد سرقت قرار گرفتیم، اولین گام بعد از حفظ خونسردی برقراری تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و در صورت وارد شدن آسیب جسمی از سوی سارقان به خود یا دیگر شهروندان با مراکز اورژانس تماس بگیریم.
جستجو
آرشیو تاریخی