سیاسی

رئیس جمهور در دیدار سفرای جدید ایران
در 11 کشور دنیا:
رویکرد دولت معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد بنابراین به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکترآیت الله سید ابراهیم رئیسی  روز گذشته در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در 11 کشور دنیا، با تبریک آغاز مأموریت و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات مقام معظم رهبری را کاملاً مدنظر داشته باشند.


مخبر:
افزایش نامتعارف قیمت لوازم خانگی به رونق تولید کمک نمی‌کند
معاون اول رئیس‌جمهور بر افزایش حجم تولید لوازم خانگی به عنوان یک ضرورت برای رونق بخشیدن به این صنعت تأکید کرد و گفت: افزایش نامتعارف قیمت‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند به رونق تولید کمک کند بلکه افزایش حجم تولید و ارتقای بهره‌وری است که منجر به کاهش قیمت تمام شده و بهبود کیفیت و رضایتمندی خریداران خواهد شد.
به گزارش فارس، محمد مخبر در جلسه بررسی مسائل صنعت تولید لوازم خانگی تقویت تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: رویکرد جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بخش تولید لوازم خانگی است تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، زمینه توسعه صادرات فراهم شود.
مخبر تصریح کرد: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشند که کیفیت محصولات و قیمت‌ها باید به نحوی باشد که رضایتمندی جامعه را به همراه داشته باشد تا دولت بتواند به حمایت‌های خود از تولیدکنندگان ادامه دهد. وی افزود: دولت آمادگی دارد از فعالان صنعت لوازم خانگی حمایت کند تا این صنعت مهم بتواند ضمن رونق و توسعه صادرات، نیازهای جامعه را با قیمت و کیفیت مناسب تأمین کند و به هدفگذاری خود برای تولید ۱۹ میلیون انواع لوازم خانگی‌ در سال‌جاری دست یابد.
 

کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی موافقت کردند.
به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستور کار قرار گرفت و ۱۹۵ نماینده مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.

موافقت مجلس با کلیات لایحه کاهش مالیات
بر ارزش‌افزوده کالاهای اساسی
در این روز نمایندگان همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (6) قانون بودجـه سال 1402 کل کشور با کلیات طرح مذکور موافقت کردند. در صورت تصویب این لایحه در بودجه سال 1402 نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده برای داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که در داخل تولید مشابه ندارد، همچنین گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام و حبوبات، قند، شکر، چای و گوشت قرمز و مرغ به یک‌درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی