همدستی 2 هوو برای سرقت از خانه ها

گروه حوادث/ مرد سرایدار که با همدستی دو همسرش و چند نفر از اعضای خانواده یک باند سرقت تشکیل داده بود، بزودی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ماجرای این پرونده از آبان سال 1401 با مراجعه مردی به اداره پلیس مبنی بر سرقت از خانه‌اش آغاز شد. وی گفت:وقتی از محل کارم به خانه برگشتم متوجه شدم وسایل قیمتی خانه‌ام به ارزش تقریبی ۲۶ میلیارد تومان سرقت شده است. در حالی که تلاش برای ردیابی دزدان خانه اعیانی آغاز شده بود، به پلیس خبر رسید از خانه دیگری در محله جردن 3 تخته فرش ابریشم نفیس، 8 هزار یورو، ۱۵ هزار دلار و 3 گردنبند دزدیده شده است. بررسی‌ مأموران نشان می‌داد سرقت‌ها سریالی است. چند روز بعد صاحبخانه دیگر در تماس با پلیس عنوان کرد:دقایقی قبل چند مرد نقاب‌پوش و مسلح با تهدید من و خانواده‌ام وارد خانه‌ام شدند و 7 تخته فرش نفیس، ساعت طلا و 5 شمش طلا سرقت کردند.
دو شاکی دیگر نیز شکایت‌های مشابهی مطرح کردند تا اینکه چند روز بعد مأموران کلانتری گاندی به یک مرد مشکوک شدند که به نظر می‌رسید اسلحه‌ای را زیر پیراهنش پنهان کرده است. وقتی او را بازداشت کردند در بازرسی بدنی از وی یک اسلحه کشف و در بررسی‌های بعدی مشخص شد وی یکی از سارقان خانه‌های اعیانی خیابان جردن است.
با اطلاعاتی که مأموران از این مرد گرفته بودند 3 همدست وی نیز بازداشت شدند و مشخص شد سرکرده این شبکه مرد 30 ساله‌ای به نام شهرام است. به این ترتیب شهرام هم دستگیر شد اما در راه انتقال به کلانتری گریخت و در تعقیب و گریز مأموران هدف شلیک گلوله قرار گرفت و از ناحیه پا زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
شهرام پس از عمل جراحی و بهبودی نسبی به سرقت‌های سریالی با همدستی 10 نفر از اعضای خانواده‌اش از جمله همسر اول و دوم خود اعتراف کرد و گفت:قبل از سرقت‌ها سرایدار یکی از خانه‌های اعیانی در همان خیابان جردن بودم. من و همسر اولم در خانه سرایداری زندگی می‌کردیم و می‌دانستم ساکنان ساختمان افراد پولداری هستند و لوازم قیمتی در خانه‌شان دارند به همین خاطر وسوسه شدیم سرقت کنیم. پس از آن خانه‌های اعیانی را شناسایی می‌کردیم و من به همراه زن دومم که به تازگی با او ازدواج کرده بودم و برادر و همسر برادرم و چند نفر از دوستانم دست به سرقت‌های شبانه می‌زدیم.
با اعترافات سرکرده این شبکه، سایر اعضای باند هم دستگیر شدند و به اتهام‌شان اعتراف کردند. مأموران از مخفیگاه آنها 3 کلت کمری، یک وینچستر، 5 خشاب ۵۰ تایی و تعدادی فشنگ جنگی کشف کردند.
 با تکمیل تحقیقات و اعتراف صریح متهمان، برای هریک از آنها کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
جستجو
آرشیو تاریخی