حوادث جهان

18 مسافر هواپیمای هنگ‌کنگی مصدوم شدند
 فرود اضطراری هواپیمای مسافربری هنگ‌کنگ  به دلیل ترکیدگی لاستیک، ۱۸ مصدوم داشت.
به گزارش تاس، این حادثه نیمه شب جمعه برای بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ رخ داد . یکی از لاستیک‌های هواپیما که از هنگ‌کنگ به سمت لس‌آنجلس در حرکت بود هنگام برخاستن بیش از حد داغ شده و این وضعیت باعث شده تا خدمه هواپیما تصمیم بگیرند به فرودگاه بازگردند.
بر اساس این گزارش، یک نردبان فرار اضطراری نیز برای تخلیه 300 سرنشین هواپیما مستقر شد. مصدومان این حادثه پنج مرد و ۱۳ زن هستند که هنگام خروج از هواپیما دچار جراحات شده و در بیمارستان بستری و بقیه مسافران نیز در یک هتل مستقر شدند.


مرگ 40 مهاجر در واژگونی قایق
سازمان ملل روز جمعه تأیید کرد که در پی واژگونی یک قایق حامل مهاجران در نزدیکی جزیره «لامپدوسا» در ایتالیا، حدود ۴۰ نفر ناپدید شدند.
به گزارش ایندیپندنت، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایتالیا، گفت: حادثه اواخر روز پنجشنبه رخ داده و دست‌کم یک نوزاد در میان ناپدیدشدگان است.او در توئیتر خود نوشت: ادامه روند غرق‌شدن مهاجران در دروازه‌های اروپا قابل‌ قبول نیست و هرچه سریع‌تر باید یک سازکار نجات هماهنگ و مشترک بین دولت‌ها ایجاد شود.به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فلاویو دی جاکومو»، سخنگوی آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد نیز گفت: این قایق غرق‌شده از «اسفاکس» در تونس حرکت کرده و حامل ۴۶ مهاجر از کامرون، بورکینافاسو و ساحل عاج بوده است که بر اثر بادهای شدید و امواج دریا واژگون شده است. در میان ناپدیدشدگان هفت زن و یک خردسال بودند و سایر بازماندگان مردان بالغ هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی