چهره‌خبر

ایرنا/ سرطان روده، بیشـــــــــــــترین عــــــلت مرگ‌های ناشی از سرطان در کشور است.
کامران باقری لنکرانی، رئیس انجمن علمی آندوسکوپی‌های گوارشی ایران گفت: سال گذشته حدود ۱۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ در کشور ثبت شده که ۶ هزار نفر آنها جان خود را از دست دادند.


‌ایرنا/ 100 هزار کلاس درس مناطق کم برخوردار در کشور بهسازی می‌شود.
حـــــــــــــــــــــــــمیدرضــــــــــا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور‌درآیین آغاز به کار نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار (طرح ملی شهید عجمیان) در مشهد با اعلام این خبر گفت: در هدف‌گذاری امسال این طرح، بهسازی برای ۲۰ هزار مدرسه درنظر گرفته شده است که تا پایان تابستان بهسازی ۱۰ هزار مدرسه‌ انجام می‌شود.
 

میراث‌‌آریا/ 3‌ هزار و ۶۸۰ قطعه شیء تاریخی توقیف شده به مخزن امن انتقال یافت.
مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهارداشت: ۳‌ هزار و ۶۸۰ قطعه شیء تاریخی توقیف شده در فرودگاه امام خمینی (ره) که عمده آن از حفاری‌های غیرمجاز در خوزستان به‌دست آمده به وزارت میراث‌فرهنگی تحویل داده شد و به مخزن امن نیز منتقل شده است.
 

ایرنا/خراسان جنوبی در برگزاری دادگاه‌های آنلاین پیشرو است.
حــجت‌الاسلام علی نسایی زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: این استان برای برگزاری دادگاه‌های آنلاین و برخط در کشور پیشرو است و سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۴ دادگاه آنلاین برگزار شد که در کاهش مراجعات به دادگستری اثرگذار بوده است.
 

تسنیم/ ایمن‌سازی گودهای پرخطر در پایتخت ۸۰ درصد پیشرفت دارد.
مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی ایمن‌سازی گودهای پرخطر پایتخت بالای ۸۰ درصد است، تأکید کرد: ایمن‌سازی گودها در اولویت کمیته‌های ایمنی مناطق ۲۲ گانه قرار دارد.
 

ایســــــــــــــــنا/ رشــــــــته «راهبری جرثقیل» در هنرستان‌های کاردانش راه‌اندازی می‌شود.
احمدرضا دوراندیش، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهارداشت: براساس نیازسنجی صورت‌گرفته و برنامه‌درسی تصویب شده در کمیته کاردانش شورای عالی آموزش‌وپرورش، رشته راهبری جرثقیل در شاخه کاردانش راه‌اندازی و اجرا می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی