در دومین سالانه «رشت شهر خلاق خوراک» یونسکو مطرح شد

توسعه پایدار شهری با بهره‌مندی از برند «رشت شهر خلاق خوراک»

دومین سالانه «رشت شهر خلاق خوراک‌شناسی» یونسکو با حضور مدیران استانی، مسئولان شهری، رؤسای شوراهای اسلامی و کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و شهرداران دیگر شهرهای خلاق ایران برگزار شد.
به گزارش فارس، استاندار گیلان در دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک‌ یونسکو با بیان اینکه گیلان کلکسیونی از انواع غذا را با خلاقیت و هنرمندی زنان و مادران این مرز و بوم در اختیار دارد، اظهارداشت: بانوان هنرمند گیلانی با خلاقیت و نوآوری حتی با کمترین امکانات بهترین و لذیذترین غذاها را تهیه می‌کنند.
اسدالله عباسی با تأکید بر اینکه رشت در مباحث مختلف شهره است، تصریح کرد: استان گیلان در دامان خود مردان و زنانی را پرورش داده است که افتخار ایران و جهان هستند و یکی از هنرهایی که در این مرز و بوم وجود دارد هنر زیبای رشتی دوزی است که با دستان بانوان هنرمند این شهر و دیار تولید می‌شود.

برند رشت شهر خلاق خوراک فرصت‌های شغلی جدید
را در پی دارد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری رشت و دیگر متصدیان شهر خلاق خوراک با هدف معرفی هر چه بهتر برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو تصریح کرد: عنوان رشت شهر خلاق خوراک‌شناسی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و جشنواره‌های مختلف در حال برند شدن است و مشارکت ادارات و سازمان‌های دیگر، بخصوص اصناف و گروه‌های هدف نیز در تحقق این مهم تأثیرگذار است.
محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: اعضای شورای اسلامی و شهرداری رشت در تلاش برای به ثمر نشستن تلاش‌های هشت‌ساله گذشته درباره این برند با هدف ایجاد فرایند کارآفرینی (ایجاد فرصت‌های شغلی)، افزایش و بهبود کیفیت زندگی و روند توسعه پایدار شهری هستند.
وی با اشاره به اینکه پوشاک و خوراک برای مردمان رشت از گذشته تا به امروز بسیار حائزاهمیت بوده، تصریح کرد: یکی از دلایلی که رشت به‌عنوان نخستین شهر خلاق خوراک ایران در یونسکو ثبت شد به‌دلیل مباحث خوراک و تنوع غذایی خاص در این شهر و دیار است.
رشت، شهر شب‌های روشن
شهردار رشت در این مراسم گفت: رشت شهر اولین‌هاست و صحبت درباره این شهر با چنین عنوان‌های درخشانی باعث افتخار است. این شهر بواسطه همین افتخارات به شهر اولین‌ها معروف شده است.
رحیم شوقی به ثبت رشت در سال ۹۴ به‌عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و افزود: به‌عنوان مدیران شهری در تلاشیم تا شهروندان از این برند به‌خوبی انتفاع ببرند.
وی با تأکید بر اینکه عنوان‌های دیگر شهر رشت همچون شهر بیدار و شهر شب‌های روشن در سرزندگی و نشاط این شهر بسیار حائزاهمیت است، خاطرنشان کرد: بواسطه همین عناوین رشت در هر ایامی پذیرای گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور و حتی جهان است.

موافقت اداره کل میراث فرهنگی گیلان با احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری فراوانی برخوردار است، اظهار داشت: استان گیلان بیش از ۲۳۰ هزار سال قدمت دارد.
ولی جهانی به صدور مجوز احداث هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت اشاره کرد و گفت: موافقت اصولی با احداث این هتل در خیابان پرستار رشت انجام شده است. با توجه به حضور گردشگران در ایام مختلف سال، این گونه زیرساخت‌ها در استان ضروری است.

جستجو
آرشیو تاریخی