سیاسی

رئیس‌جمهور در نشست مشترک مسئولان قوای مجریه و قضائیه:
دستگاه قضا به ضرورت شجاعت عمل مدیران توجه داشته باشد
رئیس‌جمهور شجاعت مدیران در میدان عمل را از ضرورت‌های مهم موفقیت دولت در تحقق اهداف خود عنوان کرد و از دستگاه قضا خواست ضمن نظارت بر اجرای درست و بموقع قانون از سوی مدیران دولتی، نسبت به این مسأله اهتمام بیشتری داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک مسئولان عالی دستگاه قضایی با اعضای هیأت دولت که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به مسئولان این قوه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه را فرصتی مناسب برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضا به مردم و همچنین بازخوانی میزان تحقق و موانع و مشکلات اجرای وظایف محوله به این قوه دانست و گفت: موضوع تحول یکی از موضوعات کلیدی در تعیین راهبردهای کلان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور در ابتدای امسال بود که بر این اساس همه دستگاه‌ها باید نقاط قوت را تقویت و از نقاط ضعف بکاهند.

مشکلات دولت را درک می‌کنیم
رئیس قوه قضائیه گفت: باور داریم که قوای مجریه و قضائیه باید کمک‌کار یکدیگر باشند و این مساعدت باید از ناحیه دستگاه قضایی بیشتر باشد.
به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای در نشست مشترک شورای عالی قوه قضائیه و هیأت دولت با اشاره به همدلی و همکاری که بین دولت و قوه قضائیه وجود دارد، گفت:ما مشکلات دولت را درک می‌کنیم. دولت، هر آنچه توانسته به دستگاه قضایی کمک کرده است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات که از ناحیه مسئولان دولتی و قضایی در این جلسه طرح شد، گفت: با تشکیل کارگروه‌های موضوعی میان قوه قضائیه و دولت و با همین ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توان پیرامون برخی از این مسائل و مشکلات مطرح شده، اقدامات عاجل و مؤثری را ترتیب داد.
 

مخبر:
دولت با تمام توان از فعالیت‌های جهادی حمایت می‌کند
معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی با نمایندگان استانی شبکه گروه‌های جهادی تیپ مستضعفین تصریح کرد: برای حل مشکلات مردم و تحقق شعار سال راهی جز به صحنه آوردن مردم با کمک گروه‌های جهادی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر ظهر روز پنجشنبه در این نشست با اشاره به ایجاد شبکه استانی مجموعه‌های جهادی در سراسر کشور گفت: باید این شبکه استانی به شبکه‌های شهری و بویژه روستایی گسترش یابد تا به عنوان یک ابزار مهم در دستگاه‌های استانی و محلی در شناسایی و حل مشکلات هر منطقه به کارگرفته شود.


لطیفی:
در تعیین تعطیلات هفته
دولت تابع مجلس خواهد بود
«میثم لطیفی» معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در قانون خدمات کشوری تعیین روز تعطیلی بر عهده دولت است، گفت: بنای دولت بر تعطیلی پنجشنبه و تعطیلی روز شنبه خواسته فعالان اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، لطیفی افزود: تغییر روزهای تعطیل فقط برای برخی از دستگاه‌های اجرایی که ارتباطات بین‌المللی دارند معنادار است. لطیفی تأکید کرد با وجود اختیار دولت در تعیین تعطیلات هفته، اگر مجلس تصمیمی بگیرد که تبدیل به قانون شود، دولت تبعیت خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی