همدستی مادر و پسر برای آتش زدن پدر

گروه حوادث/ پسر جوان که با همدستی مادرش پدر خانواده را به آتش کشیده بودند پس از محاکمه به قصاص و حبس و دیه محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مرداد سال ۱۴۰۰ دختر جوانی خبر ناپدید شدن پدر 59 ساله‌‌اش را به پلیس اعلام کرد.با شروع ردیابی‌ها  جسد سوخته این مرد در جاده چالوس پیدا شد و پرونده این جنایت در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. در بازجویی از خانواده مقتول مشخص شد وی از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف شدید داشته است بنابراین همسر وی مورد بازجویی قرار گرفت و در حالی که سعی داشت با تناقض گویی خودش را بی گناه نشان دهد اما در نهایت پرده از راز جنایت خانوادگی برداشت و پسر 25 ساله‌اش به نام نادر را به عنوان قاتل معرفی کرد.
با دستگیری نادر وی به قتل پدرش اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: از وقتی یادم می‌آید پدرم با مادرم بدرفتاری می‌کرد و او را کتک می زد. آنقدر این صحنه‌ها آزاردهنده بود که دیگر تحمل دیدن آن را نداشتم. آخرین بار از حساب بانکی پدرم ۱۰ میلیون تومان پول برداشتم و وقتی پدرم متوجه شد به بهانه اینکه مادرم در برداشت پول با من همدست بوده او را کتک زد. همان موقع تصمیم گرفتم او را بکشم. چند روز بعد به  پدرم قرص خواب آور خوراندم و وقتی بیهوش شد او را به جاده چالوس بردم و با کمک مادرم جسدش را آتش زدیم. با تکمیل تحقیقات برای نادر به اتهام قتل عمد و برای مادرش به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در دادگاه چه گذشت؟
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده 2 دختر قربانی برای برادرشان درخواست قصاص و برای مادرشان درخواست اشد مجازات کردند. سپس نادر به جایگاه رفت و گفت: من قصد کشتن پدرم را نداشتم اما او آنقدر بداخلاقی کرد و مادرم را کتک زد تا دیگر نتوانم رفتارهایش را تحمل کنم. وقتی مادرم را می‌زد حالم بد می‌شد. مادرم در قتل نقشی نداشت و فقط در آتش زدن جسد به من کمک کرد. پس از آن همسر مقتول به جایگاه رفت و گفت: من در جریان نقشه قتل شوهرم نبودم. وقتی متوجه شدم که پسرم پدرش را کشته  فقط با او در آتش زدن همسرم همراه شدم. در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، نادر را به قصاص و به خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. مادرش نیز به خاطر معاونت در قتل به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه به خاطر جنایت بر میت محکوم شد.
جستجو
آرشیو تاریخی