سیاسی

 در جلسه هیأت دولت مطرح شد
تأکید دوباره رئیس‌جمهور
بر ساماندهی وضعیت مسکن
رئیس جمهور با تبریک حضور وزرای جدید در دولت اظهار داشت: حضور اعضای جدید در دولت فرصتی است تا با بهره‌گیری از تجربیات پیشین و همفکری و استفاده از توانمند‌ی‌ها و ظرفیت‌های جدید و عزم، اراده و خرد جمعی، مأموریت‌ها و امور مربوط به دولت را مؤثرتر و کارآمدتر به پیش برد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت با ابراز رضایت از گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات مؤثر این وزارتخانه برای ساماندهی وضعیت مسکن در راستای پیگیری سیاست‌های دولت در زمینه واگذاری زمین و اعمال سیاست‌های مدیریت عرصه مسکن، خواستار تداوم این اقدامات شد.
 

ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل می شود
رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای به مراجع قضایی، دستور تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی را در مرکز، استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور صادر کرد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در این بخشنامه که روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه صادر و ابلاغ شده است، نوشت:‌ با توجه به نتایج عملکرد مؤثر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دوره‌های گذشته مقرر می‌دارد تشکیلات قضایی در حوزه انتخابیه برای پیشگیری از وقوع جرم، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیأت اجرایی اقدامات لازم در محدوده مقررات انجام شود.
 

مخبر:
دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای برنامه دارد
معاون اول رئیس‌جمهور از برنامه‌ریزی جدی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد و بر تسریع در اجرای فازهای جدید این نیروگاه تأکید کرد.
به گزارش تسنیم، محمد مخبر در جلسه رسیدگی به مطالبات و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: دولت تلاش می کند تا مطالبات و منویات مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف و به‌ویژه صنعت هسته‌ای کشور اجرایی شود تا بتوانیم از این علم پیشرفته در همه ابعاد صلح‌آمیز آن در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، پزشکی، داروسازی، کشاورزی و صنایع نوین بهره ببریم. مخبر، وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد، برنامه‌ای مدون و فازبندی‌شده برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین کنند.


لایحه حمایت از ایرانیان خارج
از کشور به مجلس می رود
سخنگوی دولت گفت: هیأت دولت در جلسه روز گذشته با ارسال لایحه‌ای به مجلس برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور موافقت کرد.
به گزارش ایرنا، علی بهادری‌ جهرمی افزود: این لایحه با همکاری وزارت امور خارجه بویژه وزارت دادگستری به تصویب هیأت وزیران رسیده و به مجلس ارسال خواهد شد.
 

رئیس سازمان انرژی اتمی:
نصب ۱۰۰ دوربین جدید در نیروگاه اصفهان، صحت ندارد
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نصب ۱۰۰ دوربین جدید در نیروگاه اصفهان گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، در اصفهان نیروگاهی نداریم که بخواهد ۱۰۰ دوربین در آنجا نصب شود.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت تصریح‌ کرد: سازمان انرژی اتمی براساس قانون اقدام راهبردی عمل خواهد کرد، در تفاهمات انجام شده با آژانس در اسفندماه، بحث تداوم دانش با آژانس که جزو الزامات پادمان و ان‌پی تی است در قالب یک بیانیه منتشر شد و اقدامات درحال انجام است. 

جستجو
آرشیو تاریخی