سیاسی

رئیس‌جمهور در دیدار رهبران جهاد اسلامی فلسطین:
صهیونیست‌ها به‌دنبال ناامیدی جوانان فلسطینی هستند
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها با دولت‌های اسلامی و عربی به نتیجه نخواهد رسید، گفت: صهیونیست‌ها از این عادی‌سازی به‌دنبال ناامیدی جوانان فلسطینی از آزادی سرزمین‌هایشان هستند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» شامگاه یکشنبه در دیدار «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: روزگاری امید بخشی از فلسطینیان برای رهایی از ظلم و اشغال رژیم صهیونیستی به میزهای مذاکره بود اما امروز حتی طرفداران مذاکره، چشم امید به مجاهدان و نیروهای مقاومت بسته‌اند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز مجاهدان فلسطینی ابتکار عمل را در دست دارند، گفت: ناامید کردن نسل جوان فلسطین از بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی یکی از اهداف صهیونیست‌ها از تلاش‌ برای عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی و اسلامی است اما باور داریم که این تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد.
 

مخبر:
وزرا و مسئولان دولت با مجلس همکاری کنند
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولت باید برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های کشور با مجلس همکاری و هماهنگی بیشتری کنند.
به گزارش فارس، جلسه هیأت دولت روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اظهار کرد: دولت در فرایند تدوین این لایحه تلاش کرد به مأموریت‌های دستگاه‌ها توجه کند.  مخبر گفت: از ویژگی‌های بارز این لایحه رویکرد تحولی بوده و به اسناد بالادستی نظام، جهت‌گیری‌های انقلابی، رفع مشکلات اساسی کشور، اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی‌ها توجه ویژه‌ای شده است.
 

رئیس قوه قضائیه خبر داد
شناسایی بیش از ۲۰۰ مورد
از گلوگاه‌های فساد
رئیس قوه قضائیه گفت: بازرسی کل کشور بیش از ۲۰۰ گلوگاه‌ و بسترهای فسادزا را شناسایی کرده است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز گذشته در نشست شورای عالی قوه قضائیه به مصادیق گزارش ارائه شده از سوی وزیر دادگستری پرداخت. رئیس قوه قضائیه به محموله تلویزیون‌های غیرقابل فروش قاچاق در کردستان، محموله ۱۸۵ هزار دستگاه لوازم برقی در آذربایجان غربی و محموله یخچال در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و به مسئولان قضایی ذیربط بویژه وزیر دادگستری دستور اکید داد این موارد را پیگیری کنند.
وی درباره محموله ۲۲ هزار دستگاه لوازم خانگی در استان تهران گفت:  مقام قضایی مربوطه در این باره دستور فروش کالاهای توقیفی را صادر کرده است اما سازمان اموال تملیکی به دلایلی نتوانسته محموله را به فروش برساند اما این موضوع از ناحیه دستگاه قضایی تعیین تکلیف شده است. محسنی اژه‌ای با اشاره به اتفاق رخ داده در استان البرز مبنی بر فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد به علت مصرف مُسکر مسموم گفت:اولاً اصلِ شرب مُسکر، حرام است و کسانی که مُسکر مصرف می‌کنند مرتکب فعل حرام می‌شوند؛ اما در این قضیه ، بحث فروش الکل‌های صنعتی و ادغام این الکل‌ها با محلول‌های دیگر و توزیع آنها مطرح است؛ بنابراین دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم را در خصوص افرادی که مبادرت به این کار می‌کنند به عمل آورند.

جستجو
آرشیو تاریخی