ایران - ازبکستان؛ جنگ قهرمانی در سخت‌ترین بازی کافا

تیم‌ملی فوتبال کشورمان ساعت 19 امروز در فینال اولین دوره تورنمنت کافا 2023 به میزبانی ورزشگاه ملی (بنیادکار) تاشکند مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد.
به گزارش فارس، شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از کسب 2 پیروزی پرگل یعنی 6 بر یک مقابل افغانستان و 5 بر یک برابر قرقیزستان، با هدف کسب جام از بیشکک به ازبکستان سفر کرده‌اند و با توجه به حمایت حدود 35 هزار تماشاگر از تیم ازبکستان، قطعاً سخت‌ترین بازی خود را در این مسابقات برگزار خواهند کرد؛ حتی دیداری سخت‌تر از روسیه، چرا که گرگ‌ها (لقب تیم‌ملی ازبکستان) از 19 دیداری که سرتکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی را روی نیمکت داشته‌اند، 13 بار موفق به پیروزی شده، 2 بازی را با تساوی به اتمام رسانده و 4 بار شکست خورده‌اند.
ازبکستان در جام کافا به ترتیب عمان، ترکمنستان و تاجیکستان را شکست داده است. آنها  قصد دارند با ثبت دومین پیروزی تاریخ خود برابر ایران، کاپ قهرمانی اولین دوره کافا را به دست آورند.
در آمار 11 بازی‌ گذشته دو تیم، ایران شرایطش بسیار بهتر است، زیرا 9 برد، یک تساوی، یک باخت، 15 گل زده و 3 گل خورده را ثبت کرده که یکی از این پیروزی‌ها مربوط به دوره قبلی حضور قلعه‌نویی در جام ملت‌های 2007 است.
جستجو
آرشیو تاریخی