حوادث جهان

13 کشته
در واژگونی اتوبوس پاکستانی
 حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در بزرگراهی در استان «پنجاب»  دست‌کم ۱۳ کشته برجا گذاشت.
به گزارش «ایندیا تودی»، این اتوبوس با 34 مسافر  از «لاهور» به سمت «راولپندی» در حال حرکت بود که به علت نقص در ترمز دچار حادثه و واژگون شد.
در میان قربانیان این حادثه پنج زن و سه کودک وجود داشت. همچنین ۲۵ نفر دیگر هم در این تصادف زخمی شده‌اند.


دستگیری 14 نفر
پس از غرق شدن قایق مهاجران

پلیس پاکستان اعلام کرد که 14 متهم به قاچاق مهاجران غرق شده در یونان را دستگیر کرده است. به گزارش رویترز؛ چهارشنبه هفته گذشته حدود 300 مهاجر که بیشترشان پاکستانی بودند در اثر واژگونی و غرق شدن قایق در یکی از مرگبارترین بلایای دریایی اروپا  در سال‌های اخیر جان خود را از دست دادند.
دفتر نخست‌وزیر پاکستان شهباز شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت پاکستان دستور تحقیقات در سطح بالا در مورد یک باند قاچاق انسان را صادر کرده است.
طاهر محمود قریشی، یک افسر ارشد پلیس پاکستان به رویترز گفت: 14 نفر مظنون در رابطه با قاچاق انسان دستگیر شده‌اند.
گزارش‌های شاهدان نشان می‌دهند که بین 400 تا 750 نفر در قایق ماهیگیری که در 80 کیلومتری شهر پیلوس در جنوب یونان غرق شده بود، نشسته بودند.


مسافر در هواپیما را باز کرد
 یک مسافر برزیلی درهای اضطراری هواپیما را در آسمان باز کرد.
اقدام این مسافر منجر به وحشت مسافران حاضر در داخل هواپیما شد. این حادثه روز دوشنبه در فاصله 30 دقیقه پس از بلند شدن هواپیما از سائولوئیس به سالوادور رخ داد. یکی از مسافران این حادثه را با  دوربین تلفن همراه خود ثبت کرد.
خوشبختانه خلبان موفق شد این هواپیما را سالم بر زمین بنشاند. بازرسان فرودگاه تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده‌اند. گفته می‌شود که اعضای گروه خواننده محبوب امریکایی جنوبی تیری از مسافران هواپیمای مربوطه بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی