محاکمه قاتل به اتهام سرقت اموال مقتول

کامران علمدهی / مرد قالب‌ساز که در جریان سرقت از کارگاه همکارش او را کشته و به قصاص و حبس محکوم شده بود، بار دیگر محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال کشته شدن صاحب یک کارگاه قالب‌سازی در پاکدشت آغاز شد.
کارگر مقتول در توضیح ماجرا به مأموران گفت: وقتی صبح وارد کارگاه شدم جسد صاحبکارم را دیدم که روی زمین افتاده و بیشتر دستگاه‌ها هم سرقت شده بود.
مأموران در نخستین گام تحقیقات میدانی را آغاز کردند و پی بردند در نزدیکی محل جنایت یک کارگاه قالب‌سازی دیگر هم فعالیت می‌کند که صاحب آن قصد داشت دستگاه‌های قالب‌سازی‌اش را بفروشد وقتی وی را برای تحقیق و بازجویی بازداشت کردند به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی پیش به خاطر مشکل مالی و اختلاف شدید با همسرم تصمیم گرفتم یکی از دستگاه‌های کارگاهم را بفروشم. چند روز قبل از ماجرا با مقتول صحبت کردم و فهمیدم او هم می‌خواهد چندین دستگاه قالب‌سازی‌اش را بفروشد که وسوسه شدم و تصمیم گرفتم از کارگاهش سرقت کنم. روز حادثه به او قرص خواب دادم چون دستگاه‌ها سنگین بود و برای حمل آن باید از جرثقیل استفاده می‌کردم دو مالخر را به کارگاهش آوردم و چند دستگاه را فروختم. چند ساعت بعد او از خواب بیدار شد و به ماجرا پی برد می‌خواست با پلیس تماس بگیرد که درگیر شدیم و چند ضربه به سرش زدم.
با اعتراف متهم و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و اتهام قتل عمدی را نپذیرفت و گفت: من قصدم کشتن او نبود فقط می‌خواستم مانع تماس او با پلیس شوم که این اتفاق افتاد.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده وی را به قصاص و 5 سال حبس به خاطر سرقت محکوم کردند.
این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی‌رتبه حکم قصاص را تأیید اما اعلام کردند مجازات 5 سال حبس متناسب جرم نیست و باید دوباره بررسی شود.
به این ترتیب متهم بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام سرقت اموال قربانی محاکمه شد.
وقتی متهم در جایگاه ویژه ایستاد در حالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت: من از کاری که کرده‌ام پشیمانم و امیدوارم خانواده مقتول من را ببخشند.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی