سیاسی

قالیباف:
وزیر کشور به موضوع
ابلاغیه استانداران ورود کند
 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخیراً استانداران در ابلاغیه‌ای به مدیران کل استان‌ها اعلام کرده‌اند که نمایندگان حق ورود به پروژه‌ها را ندارند، از وزیر کشور خواست به این موضوع ورود کند.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون اساسی نمایندگان تا هفتم خرداد سال آینده مسئولیت دارند و به بهانه اینکه سال پایانی فعالیت آنها است، استانداران حق ابلاغ چنین بخشنامه‌ای را ندارند. بنابراین از دولت و وزیر کشور درخواست می‌شود به استانداران بابت این ابلاغیه تذکر دهد، چرا که نماینده مجلس تا روز آخر نماینده مردم است و ارتباطی به سال پایانی فعالیت ندارد.

مجلس با تصویب قانون ساماندهی اجاره مسکن صدای مستأجران شد
رئیس مجلس گفت: برای وارد کردن چند میلیون مسکن احتکار شده به بازار مسکن طرح مالیات بر خانه‌های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر مجلس در هفته گذشته با تصویب قانونی مؤثر، زیرساخت قانونی برای مقابله با آشفته بازار اجاره مسکن را ایجاد کرد.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف روز گذشته در جلسه علنی مجلس، اظهار داشت: این قانون در صورت تأیید شورای نگهبان و اجرای مناسب می‌تواند افزایش سالانه اجاره بها را ضابطه‌مند کند و اجاره‌ها در نتیجه اراده چندین دلال و واسطه و بازی با قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی تعیین نشود.


مجلس لایحه واردات خودرو کارکرده را تصویب کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته با ماده واحده لایحه دوفوریتی واردات خودرو کارکرده با عمر حداکثر پنج سال از زمان ترخیص از گمرک، موافقت کردند.
به گزارش ایرنا، آیین نامه اجرایی این ماده را وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی، گمرک ایران و سازمان‌های استاندارد و حفاظت محیط زیست تدوین کرده و در مدت یک ماه از زمان لازم الاجرا شدن قانون در هیأت دولت به تصویب می‌رسد.
 

آماده‌سازی ۶۰۰ کیف برای سرمایه‌گذاران
معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهور گفت: وعده‌های رئیس‌جمهور در سفرها محقق و عمده مصوبات در دو سال اول دولت عملیاتی شده است.
محسن منصوری روز گذشته در حاشیه چهارمین نشست شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی- تجاری و صنعتی اظهار داشت: عزم دولت توجه ویژه به شش منطقه ویژه اقتصادی و آزاد، است و در مجموع برای این مناطق ۶۰۰ بسته و ۶۰۰ کیف سرمایه‌گذاری بدون نام و با در نظر گرفتن تسهیلات برای سرمایه‌گذاران آماده شده که بر این اساس هر سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه‌گذاری در این مناطق را داشته باشد، می‌تواند یکی از این بسته‌ها را انتخاب کند.
 

خریداری هواپیماهای جدید
از محل منابع دولتی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به تازگی با هدف نوسازی و توسعه ناوگان هوایی کشور، تعدادی هواپیمای جدید از محل منابع دولت خریداری شده است.
به گزارش ایرنا، آرا شاوردیان اظهار کرد: این تعداد ناوگان هوایی جدید را از محل منابع دولتی و در راستای افزایش ناوگان مسافرت هوایی کشور خریداری کرده و در اختیار ایرلاین‌ها قرار داده است، زیرا متوسط عمر هواپیماهای خریداری شده بین ۱۵ تا ۲۰ سال برآورد می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی