با افتتاح فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال در تیرماه

ترافیک محور چالوس روان‌تر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در نشست هماهنگی بهره‌برداری از باند اول قطعه دو آزادراه تهران-شمال، از بهره‌برداری فاز نخست این قطعه آزادراهی به طول ۲۲کیلومتر در هفته‌های آتی خبر داد.
به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش در این نشست ضمن دریافت گزارش دستگاه‌های خدمات‌رسان در طول این مسیر آزادراهی، از رایزنی با رئیس‌جمهور برای افتتاح قطعه دو آزادراه تهران-شمال در تیرماه امسال خبر داد و گفت: این قطعه آزادراهی که با حداکثر ایمنی احداث شده است به عنوان یک پروژه مهم بر زمین مانده سالیان گذشته، در هفته‌های آتی بهره‌برداری می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور هم در این نشست گفت: قطعه جدید آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است، تیرماه امسال افتتاح می‌شود.
خیراله خادمی افزود: نخستین آزادراهی که در سال ۱۴۰۲ برای افتتاح آماده می‌شود، باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال است و پیش از افتتاح این قطعه، بسیاری از دستگاه‌ها ازجمله پلیس راه، اورژانس و سازمان راهداری برای ارائه خدمات به این محور باید آمادگی داشته باشند.
وی تصریح‌کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه‌ای که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، ۹۶ درصد است و طبق برنامه، تا تیرماه امسال باند غربی (باند رفت) قطعه دوم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. امیدواریم با افتتاح این قطعه، بخشی از مشکلات مسافران که در محور چالوس با آن مواجه هستند، حل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کل منطقه دوم ۲۲ کیلومتر است که 7درصد این قطعه پل و ۸۰ درصد طول مسیر، تونل است، بنابراین نزدیک به ۸۷ درصد طول مسیر، پل یا تونل است که آن را تبدیل به سازه‌ای سنگین و سخت در طول عملیات راهسازی محور کرد.
وی همچنین انجام اقداماتی برای تسهیل سفر در طول این مسیر را همچون راه‌اندازی پمپ بنزین حائز اهمیت دانست و از شرکت ملی نفت و محیط زیست خواست این امکان را هرچه سریع‌تر و قبل از بهره‌برداری از این مسیر مهیا کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم در این نشست ضمن تأکید دوباره بر اهمیت این پروژه آزادراهی کشور بر بهره‌برداری از این قطعه با ایمنی کامل خبر داد.
پرویز فتاح قطعه دو آزادراه تهران- شمال را یکی از افتخارات مهندسی کشور عنوان کرد و گفت: فاز اول قطعه دو آزادراه تهران - شمال که حدود ۸۰ درصد آن تونل و پل است با توان مهندسان داخلی احداث شده که سبب کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و سرعت در رسیدن به مقصد است. وی بهره‌برداری از این قطعه را در برطرف کردن گره ترافیکی این مسیر حائز اهمیت برشمرد.
 نشست هماهنگی بهره‌برداری باند نخست منطقه دو آزادراه تهران- شمال حدفاصل دوآب شهرستانک-مرزن‌آباد با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار تهران، استاندار البرز، کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، مسئولان هلال احمر، اورژانس، مخابرات و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
در این نشست همچنین خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند و گزارشی از روند تکمیل این پروژه ارائه دادند.
جستجو
آرشیو تاریخی