سیاسی

ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه
امروز در مجلس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رئیس جمهور امروز لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.
به گزارش ایرنا، احمد نادری افزود: همچنین در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۳۰ خرداد)، برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود.


رئیس جمهور ازبکستان به تهران می‌آید
رئیس جمهور ازبکستان، به دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور امروز به کشورمان سفر می‌کند.
به گزارش ایرنا، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، با آیت‌الله رئیسی دیدار خصوصی داشته و سپس به اتفاق نشست مذاکرات هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد. مراسم امضای اسناد همکاری و برگزاری نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور ازبکستان به ایران است.
 

قالیباف:
چهره جبهه مقاومت
قوی‌تر از گذشته خواهد شد
رئیس مجلس در دیدار دبیرکل و تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: بزودی چهره جبهه مقاومت را قوی‌تر از گذشته خواهیم دید.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف روز گذشته در دیدار زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وی افزود: شرایطی در جهان اسلام ایجاد شده و اتفاقاتی در راستای ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی افتاده است که منجر به انسجام میان امت اسلامی خواهد شد. قالیباف با بیان اینکه امروز فلسطین نقطه نخست جبهه مقاومت و مهم‌ترین موضوع جهان اسلام است، گفت: تمام توطئه‌هاعلیه جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی، از طرف رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، از این رو هیچ‌گاه نباید از این موضوع غفلت کنیم.
 

برگزاری نشست آستانه
اول تیرماه با حضور ایران
بنابر اعلام وزارت امورخارجه قزاقستان، بیستمین نشست هیأت‌های ترکیه، روسیه و ایران که کشورهای ضامن مذاکرات آستانه در مورد سوریه به شمار می‌آیند در روزهای ۲۰ و ۲۱ ژوئن (۱ و ۲ تیرماه) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه قزاقستان همچنین اعلام کرد که در این نشست نمایندگانی از دولت سوریه و مخالفان آن و به‌علاوه نمایندگان سازمان‌ ملل، اردن، لبنان و عراق به عنوان ناظر شرکت خواهند کرد تا در این نشست، طرف‌ها در خصوص تغییر اوضاع منطقه‌ای پیرامون سوریه و آخرین تحولات میدانی گفت‌وگو کنند.  

ارزآوری با صادرات صنایع هسته‌ای
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه باید تجاری‌‌سازی صنایع هسته‌ای را به‌طور جد در دستورکار قرار دهیم، گفت: صادرات محصولات صنایع هسته‌ای علاوه بر ارزآوری در حوزه اقتصادی، قدرت چانه‌زنی ما را هم در مذاکرات بالا می‌‌برد.
به گزارش فارس، محمدحسن آصفری افزود: در حوزه پزشکی، کشاورزی و تولید برق، نیازهای داخلی خود را تأمین می‌کنیم و می‌توانیم با صادرات تولیداتمان در حوزه صنایع هسته‌ای، ارزآوری برای کشور داشته باشیم.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورها مشتری آب سنگین تولیدشده در ایران هستند، اظهار داشت: می‌توانیم با صادرات آب سنگین و صدور برق هسته‌ای و... ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی