با کاهش قیمت جوجه یکروزه

گوشت مرغ با قیمت‌های مصوب عرضه می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از کاهش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تمامی واحدهای عرضه، گوشت مرغ را با قیمت‌های مصوب عرضه کنند.
به گزارش ایرنا، «جبرئیل برادری» افزود: نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه بین ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است ولی این محصول با قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان معامله می‌شد که به تازگی به ۱۷ هزار تومان رسیده که این مهم در کاهش قیمت گوشت مرغ تأثیر‌گذار است.
برادری با اشاره به اینکه روزانه استان تهران به گوشت مرغ بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تن نیاز دارد، اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی برای فعال‌سازی واحدهای غیرفعال پرورش مرغ انجام شده است، یعنی ضریب خوداتکایی را از ۵  به ۱۰ درصد رسانده‌ایم که در وضعیت تولید و تأمین مؤثر است.
وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۲۰ میلیونی استان تهران، برخی استان‌های قطب تولید مرغ مانند گلستان، مازندران، گیلان، قزوین و سمنان مکلف هستند علاوه بر استان خود نیاز استان تهران را تأمین کنند.
وی افزود: نیاز مرغ زنده ۱۶ کشتارگاه در استان تهران از برخی استان‌های معین تأمین می‌شود و این محصول در شهر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای قطعه‌بندی، میدان بهمن، میدان پیروزی عرضه می‌شود.

افزایش تقاضا و فروش بالای قیمت مرغ زنده علت افزایش قیمت گوشت مرغ
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران علت التهاب بازار گوشت مرغ را ناشی از افزایش تقاضا و مصرف، فروش بالای قیمت مرغ زنده از سوی برخی تولیدکنندگان و کاهش جوجه‌ریزی توسط واحدهای پرورشی دانست و افزود: قیمت مصوب مرغ زنده ۵۲ هزار تومان و گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان ۷۳ هزار تومان تعیین شده است اما در این مدت برخی مرغ زنده را با قیمت‌های ۵۸ و ۵۹ هزار تومان به فروش می‌رساندند. برادری نیاز هفتگی گوشت مرغ را ۵۰ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون بر اساس افزایش سرانه مصرف، تولید افزایش پیدا کرده به طوری که میزان جوجه‌ریزی در اردیبهشت ماه از ۱۰۵ میلیون قطعه در خردادماه به ۱۳۰ میلیون قطعه رسیده تا بازار کنترل شود.
 نبود التهاب در بازار تخم مرغ
وی درباره بازار تخم مرغ گفت: اکنون در حوزه بازار تخم مرغ التهابی نداریم و قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان طبق نرخ مصوب شانه‌ای ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران علت ساماندهی بازار تخم مرغ را ورود اتحادیه و تعاونی‌های مربوطه دانست و ادامه داد: در حال حاضر مدیریت برنامه‌ریزی تولید و مصرف و مازاد مصرف بر عهده اتحادیه‌ها است و در صورت وجود مازاد فرایند صادرات انجام می‌شود تا تولیدکنندگان نیز متضرر نشوند.
برادری اظهار داشت: در حال حاضر برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تمامی واحدهای تولیدی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی استان تهران مورد بازرسی و ارزیابی قرار می‌گیرند تا با متخلفان و گرانفروشان برخورد قانونی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی