حوادث جهان

قتل عام خانوادگی در ایالت تنسی
در پی تیراندازی در ایالت تنسی امریکا شش نفر از جمله سه کودک کشته شدند.به گزارش «سی بی‌اس نیوز»، این حادثه ساعت ۹ شب به وقت محلی پنجشنبه رخ داد و تنها مظنون این حادثه نیز پس از قتل‌ها اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد؛ با این حال تاکنون اطلاعاتی در مورد هویت وی منتشر نشده است.اداره تحقیقات تنسی گفت که اجساد قربانیان این حادثه برای کالبد شکافی به بیمارستان منتقل شده است.پلیس پس از گزارش یک تیراندازی وارد عمل شد اما به محض رسیدن به محل با خانه‌ای در شعله‌های آتش روبه‌رو شده است. مقامات پلیس ایالتی اعلام کردند که به نظر می‌رسد این حادثه ناشی از یک اختلاف خانوادگی باشد.


8 کشته در گرمای مکزیک
بر اثر موج بی‌سابقه گرما طی چند روز اخیر در مکزیک، هشت نفر جان خود را از دست دادند.به گزارش آناتولی، رسانه‌های داخلی این کشور اعلام کردند که افزایش دمای شدید در شمال غرب و جنوب شرق این کشور تلفات جانی در پی داشته است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت مکزیک طی چند روز اخیر ده‌ها نفر به دلیل گرمازدگی ناشی از موج گرمای شدید به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. دمای هوا در مکزیک به صورت بی‌سابقه بالا رفته و به بیش از ۴۰ درجه رسیده است.
 

انهدام باند بزرگ قاچاق طلا

پلیس اروپا روز جمعه در شهر «لاهه» هلند اعلام کرد، یک باند بزرگ قاچاق طلا که از سال 2019 پلیس ایتالیا به دنبال آنها بود، در عملیاتی مشترک با همکاری ۱۵۰ مأمور پلیس از کشورهای آلمان، ایتالیا و سوئیس، منهدم شد.به گزارش دویچه‌وله، تاکنون ۱۰ مظنون در ارتباط با این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند.گزارش‌ها حاکی است که این باند قاچاق در سطح بین‌المللی فعال بوده و از طریق شرکت‌های مجازی و پیچیده، مرتکب پولشویی به ارزش ۱۵ میلیون یورو شده است.به گفته یوروپل، بازرسان پلیس همچنین یک اتاق ریخته‌گری مخفی را در زوریخ کشف کرده‌اند که ظاهراً در آنجا ذوب طلا به منظور پنهان‌سازی ماهیت و مبدا آن انجام می‌شده است.
 

طوفان جان 4 برزیلی را گرفت

طوفان در ایالت «ریو گرانده جنوبی» برزیل منجر به کشته شدن چهار مرد شده است.
به گزارش نیویورک تایمز، این طوفان فراگرمسیری روز جمعه منجر به بارش شدید باران و همچنین ناپدید شدن ۹ نفر شده است.
همچنین ده‌ها نفر از ساکنان محلی نیز منازل خود را ترک کردند و به محصولات کشاورزی خسارات زیادی وارد شده است. مقامات نسبت به وقوع رانش زمین نیز هشدار داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی