در استان البرز اتفاق افتاد

مرگ و مسمومیت بیش از 100 نفر با مشروب الکلی تقلبی

گروه حوادث/ همزمان با اعلام مرگ 14 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی و مسمومیت حدود 100 نفر در استان البرز شش متهم در این پرونده دستگیر شده‌اند.
  حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در این باره گفت: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر مسمومیت و فوت به واسطه مصرف مشروبات الکلی در کرج، در بازجویی از اولیای دم متوفیان و تحقیقات میدانی، تعداد سه نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات شناسایی و دستگیر شدند و از طریق آنها فروشندگان عمده الکل‌های صنعتی نیز شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد الکل‌های صنعتی به صورت خارج از شبکه و غیر قانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد به فروش رسیده است.
 فاضلی هریکندی گفت: هم‌اکنون تحقیقات از شش متهم و اولیای دم در حال انجام است و مشخص شد الکل از یک کارخانه شهر اشتهارد که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سهمیه الکل دارند به صورت غیرقانونی تهیه شده و معمولاً با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود که شامل متانول است. تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است.
جستجو
آرشیو تاریخی