سیاسی

رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا عنوان کرد
توافقات دو کشور اجرایی و روابط فیمابین به سطوح بالاتری ارتقا یابد
رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه صدور خدمات فنی-مهندسی و فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی، خاطرنشان کرد: ملت ایران به‌ واسطه ایستادگی برابر نظام سلطه و غلبه بر تحریم‌ها تجربیات و دستاوردهای ارزشمندی در زمینه علمی و فناوری به‌ دست آورده است که می‌تواند این دستاوردها را با ونزوئلا تبادل کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر رسمی به ونزوئلا در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور، روابط دو کشور را راهبردی توصیف و تصریح کرد: با وجود گسترش روابط ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر، ظرفیت‌های متنوع متقابل ایجاب می‌کند توافقات دو کشور هر چه سریع‌تر اجرایی و روابط فیمابین به سطوح بالاتری ارتقا یابد.
رئیس‌جمهور با اشاره به هدفگذاری حجم تبادلات دو کشور تا 10 میلیارد دلار در میان‌‌مدت تأکید کرد که این رقم می‌تواند در گام بعدی تا 20 میلیارد دلار افزایش یابد.

 
ساعت کار ادارات مالیاتی تغییر کرد
با ابلاغ احمد وحیدی وزیر کشور، ساعت شروع به کار ادارات مالیاتی در خرداد و تیر به ۸ صبح تغییر کرد.
 به گزارش فارس، علت تغییر مجدد ساعت کار ادارات مالیاتی، درخواست رئیس سازمان مالیاتی برای پاسخگویی مناسب به مردم و فعالان اقتصادی در ماه‌های خرداد و تیر که زمان قانونی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و اوج مراجعه مردم است، اعلام شد.


رئیس مجلس:
مقوله عفاف و حجاب را باید
با جامعیت کامل پیش ببریم
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی بررسی لایحه حمایت از عفاف و حجاب با حضور اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی گفت: اهمیت این کار برای ما امری حیاتی است و باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا همه ساحت‌های موضوع عفاف و حجاب باید دیده شود.
به گزارش فارس، قالیباف افزود: اگرچه مسأله عفاف و حجاب از مقولاتی نیست که تنها با جرم‌انگاری بتوان حل کرد اما اگر کسی بگوید برای این موضوع جرم‌انگاری نباید کرد، حرف نپخته‌ای است بنابراین این دو رویکرد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جنبه ماهیتی، هویتی و نمادی این موضوع برای ما به عنوان جبهه انقلاب، مهم‌تر از ابعاد دیگر است بنابراین مقوله عفاف و حجاب را باید با دقت، پختگی و جامعیت کامل پیش ببریم.
 

دو فوریت لایحه حجاب
در مجلس رأی نیاورد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به دو فوریت لایحه حجاب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی ندادند اما به یک فوریت آن رأی دادند.
به گزارش تسنیم، این لایحه به صورت یک فوریت در دستورکار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت و پس از تأیید کلیات این لایحه کمیسیون‌های مربوطه جزئیات آن را مورد بررسی قرار خواهند داد و بعد از بررسی‌های لازم به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد تا نمایندگان مجلس به جزئیات آن رأی دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی