سیاسی

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت مادر شهیدان محمدی را تسلیت گفت
رئیس جمهور طی نامه‌ای درگذشت حاجیه خانم رقیه سادات محمدی مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر سید صاحب و سید مهدی محمدی را به خانواده محترم ایشان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در متن نامه آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی آمده است: این مادر فداکار که به تأسی از اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) و ارادتی خالصانه به خاندان عصمت و طهارت(ع)، گوهر وجود خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز کرد و خالصانه دو سرو برومند خود را در راه سربلندی اسلام و پاسداری از کیان کشور تقدیم گلستان ایثار و شهادت کرد، جایگاه رفیع در سرای باقی خواهد داشت. اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد رحمان برای ایشان علو درجات و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
 

وزارت راه و شهرسازی مسئول قیمت‌گذاری مسکن و اجاره‌بها شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته در جریان رسیدگی به ماده ۹ طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، وزارت راه و شهرسازی را مکلف به تعیین قیمت و اجاره بهای مسکن در کلانشهرها کردند.
به گزارش ایرنا، بر اساس این ماده از طرح مذکور، وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان‌های ثبت اسناد و امور مالیاتی، ظرف ۶ ماه پس از تصویب قانون با استفاده از ظرفیت سامانه ثبت املاک و معاملات کشور و همچنین اولویت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی، با در نظر گرفتن ملاک‌هایی چون موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی و دیگر موارد مشابه، نسبت به کشف بازه قیمت مسکن و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای اقدام خواهد کرد.


اعلام وصول نامه معرفی
وزیر پیشنهادی صمت در مجلس
نامه رئیس‌جمهور برای معرفی عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و جلسه رأی اعتماد هفته آینده برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسه رأی اعتماد یک هفته پس از اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و به این ترتیب انتظار می‌رود ۲۸ خرداد ماه جلسه بررسی صلاحیت علی آبادی برای تصدی وزارت صمت برگزار شود.


آزمایش موفق مولتی‌روتور
بمب‌افکن نیروی زمینی سپاه
مولتی‌روتور بمب‌‌افکن نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان پروژه «اربعین» با قابلیت به‌کارگیری انواع مهمات با موفقیت آزمایش شد.
به گزارش تسنیم، این مولتی‌روتور(پرنده‌ عمودپرواز) توسط متخصصان سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه و در پروژه‌ای تحت عنوان «اربعین» طراحی و تولید شده است. این پرنده سبک می‌تواند یک بمب 7کیلویی را حمل و از ارتفاع 500متری روی هدف رها کند.‌ مولتی‌روتور جدید نزسا می‌تواند به‌صورت همزمان 10 نارنجک کوچک را هم با خود حمل و به ‌سوی اهداف مختلف، اجرای آتش کند.

جستجو
آرشیو تاریخی