با اجرایی شدن بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر

بافت فرسوده شهرها جان می‌گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن بر تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد، بانک ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده تعیین شود تا مردم از سردرگمی بین بانک‌ها نجات پیدا کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی افزود: در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که از دو هفته گذشته با همکاری و همراهی شهرداری‌ها فعال شده است، هم اینک ۲۹۳ شهرداری بزرگ کشور اطلاعات و آخرین آمار صدور پروانه‌ها در بافت فرسوده را از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تکمیل کرده‌ و در این خصوص معاونین عمرانی استانداری‌ها پیگیری مناسبی انجام داده‌اند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در ۴۰ شهر کشور اجرایی شده است، از رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت مسکن در بافت فرسوده شهر تهران در فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد. آیینی افزود: در ۴۰ شهری که بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده را اجرا کردند هم شاهد رشد قابل توجهی هستیم و انتظار داریم بیشتر شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی را اجرا کنند تا شاهد رشد مناسبی در این بافت‌ها باشیم. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با تأکید وزیر راه و شهرسازی سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده خواهد بود.
وی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت فرسوده تا پایان سال، گفت: در برنامه نهضت ملی مسکن، نوسازی ۶۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم سیاستگذاری شده که با مشوق‌هایی از جمله بسته تشویقی ۱۹بندی نوسازی بافت‌های فرسوده، انتظار می‌رود این نوسازی سرعت بگیرد.
آیینی با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده برخلاف بخش‌های دیگر نهضت ملی مسکن، مالکیت زمین و املاک از آن مردم است و دولت فقط بستر کار را فراهم می‌کند، اظهارکرد: راهبرد ما مردمی‌سازی با تدوین بسته تشویقی مؤثر و رفع موانع کار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در موضوع بسته‌های تشویقی، بسته اداری کار، مجوزها، تخفیف‌ها و تسریع در صدور آنها، تسهیلات مالی و همچنین بسته ۱۹بندی شهرسازانه در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین با اعلام ثبت اطلاعات ۱۴۳هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری، از همراهی ۲۹۳ شهرداری در ثبت اطلاعات نوسازی در سامانه خبر داد و گفت: ساخت ۱۲۵ هزار و ۷۴۴ واحد در دولت سیزدهم شروع شده است. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که بالای ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده نوسازی شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی