هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی در 8 استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی تشدید ناپایداری‌های جوی در ۸ استان از رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان خبر داد.
به گزارش تسنیم، امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، اردبیل، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات اصفهان و کرمان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب و استان‌های دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق، گردوخاک پیش‌بینی شده است. طی سه روز آینده در منطقه زابل، وزش باد شدید، پدیده حاکم است.
طوفان حاره‌ای «بی‌پارجوی» به آب‌های دریای عمان نزدیک شد
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طوفان حاره‌ای «بی‌پارجوی» که ۱۶ خرداد در شمال اقیانوس هند تشکیل شد، با ادامه حرکت به سمت شمال به مدار ۱۸ درجه عرض شمالی رسید که به معنای نزدیک شدن به آب‌های دریای عمان است.
این طوفان ظهر دیروز در موقعیت ۱۸.۴ درجه عرض شمالی و ۶۷.۷ درجه عرض شرقی قرار گرفت و با میانگین سرعت حرکت هشت کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال- شمال شرق است.
تحلیل داده‌های ماهواره و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که این طوفان دو مسیر حرکت احتمالی پیش روی دارد. مسیر نخست به سمت شمال- شرق است که در نهایت به محدوده‌ای در مرز کشورهای هند و پاکستان برخورد می‌کند و مسیر دوم به سمت شمال غرب و ورود به دریای عمان است. به‌طور کلی طوفان در هر دو حالت بر سواحل و فراسواحل جنوب کشور تأثیرگذار است.
جستجو
آرشیو تاریخی