سیاسی

مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس کارکرده ابلاغ شد
محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، هیأت وزیران در جلسه ۲۰ اردیبهشت ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشور برنامه‌های توسعه کشور با واردات اتوبوس‌های کارکرده موافقت کرد.
همچنین وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) مجاز است برای ایجاد انگیزه و تسریع در فرآیند واردات از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده یارانه سود و تسهیلات بانکی را پرداخت کند.
 

سند تبیین راهبردی تحقق شعار
سال 1402 وزارت دفاع رونمایی شد
سند تبیین راهبردی تحقق شعار سال 1402 وزارت دفاع با رویکرد پشتیبانی دفاعی و مشارکت در تولید ملی در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با حضور سرلشکر باقری و امیر آشتیانی رونمایی شد.
به گزارش فارس، سردار رضا طلایی نیک معاون توسعه و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس گفت: این برنامه جامع و  جهشی برای پشتیبانی دفاعی و مشارکت در تولید ملی با همفکری‌های بسیار زیادی در سه بخش تدوین شده است.
وی ادامه داد: این برنامه در بخش اول به تحلیل راهبردی و تبیین انتظارت رهبر معظم انقلاب می‌پردازد و در بخش دوم شامل مجموعه‌ای از راهبردهای و رویکردهای اختصاصی برای وزارت دفاع است و بخش سوم نیز در حوزه برنامه و بودجه طراحی و تدوین شده است.


عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای نهایی می‌شود
مراحل عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای تیرماه امسال و با حضور آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نهایی می‌شود.
به گزارش ایرنا، کمتر از چهار هفته دیگر سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ریاست «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به صورت مجازی تشکیل جلسه می‌دهند. رسانه‌های هندی در حالی خبر داده‌اند این نشست در ۴ جولای (۱۳ تیرماه) با ریاست دوره‌ای این کشور برگزار می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان چند روز قبل اعلام کرد عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای تیرماه سال جاری و با حضور رئیس جمهوری نهایی می‌شود.


لایحه تشکیل سازمان توسعه مکران با قید دو فوریت به مجلس می‌رود
نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران با بیان اینکه لایحه تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران با قید دو فوریت به مجلس می‌رود، گفت: تمامی اختیارات برای پیشرفت و توسعه منطقه به این سازمان اعطا می‌شود.
به گزارش ایرنا، حسین دهقان اظهار داشت: براساس ماده ۶۸ قانون توسعه سواحل مکران، مقرر شده یک سازمان توسعه‌ای در قالب یک شرکت دولتی شکل گرفته و وظیفه اجرای همه طرح‌ها را در اختیار بگیرد و پروژه‌های منطقه‌ای به این سازمان منتقل شود.
وی افزود: در این دوره جدید با حمایت و توجه رئیس جمهور، روند تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران تسریع و در بودجه ۱۴۰۲ هم،
ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی