حوادث جهان

زنده ماندن 4 کودک
40 روز پس از سقوط هواپیما
چهار کودک کلمبیایی که بیش از یک ماه پیش هواپیمایشان در جنگل‌های آمازون سقوط کرده بود، زنده پیدا شدند. به گزارش بی‌بی‌سی، این چهار خواهر و برادر که از بومیان منطقه هستند، ۱۳، ۹، 4 و یک سال دارند و به دنبال ناپدید شدن آنها، تلاش‌های وسیعی برای یافتن‌شان آغاز شد.هواپیمای سسنا که این کودکان به همراه والدین‌شان با آن سفر می‌کردند در «کاکوتا» سقوط کرد. این کودکان اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی هستند و پس از ارزیابی آمادگی جسمانی و روانی می‌توانند به خانه بازگردند.مقامات می‌گویند دو فرزند بزرگ‌تر تجربه زنده ماندن در جنگل‌های بارانی را داشته‌اند و به احتمال زیاد همین مهارت‌ها توانسته است به آنها کمک کند این حادثه سخت را با شجاعت پشت‌سر بگذارند و در این ۴۰ روز زنده بمانند.
 

دود آتش جنگل‌های کانادا به نروژ رسید

مؤسسه نروژی «تحقیقات آب‌وهوا و محیط زیست» (NILU) اعلام کرد دود ناشی از آتش‌سوزی‌های متعدد و گسترده در جنگل‌های کانادا، هزاران مایل دورتر از محل آتش‌سوزی‌ها به نروژ رسید. خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش کرد: دود و غبار حاصل از آتش‌سوزی‌ها در کانادا به شمال امریکا هم رسیده و نیویورک را غرق در مه نارنجی‌رنگ کرده است.
بنا بر گزارش یورونیوز، کارشناسان اروپایی روز جمعه با اشاره به اینکه دود این آتش‌سوزی‌ها در نروژ نیز مشاهده شده  است یادآور شدند:غلظت بسیار کمی از ذرات دود از روز دوشنبه در ایستگاهی در جنوب نروژ شناسایی شده و میزان اندازه‌گیری دود با توجه به شدت آتش‌سوزی و جهت باد متفاوت است.
با این حال آنها تاکنون هیچ نشانه‌ای از مشکل زیست‌محیطی یا خطر جدی برای این منطقه گزارش نکرده‌اند.از سوی دیگر «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در رابطه با این رویداد طبیعی گفته است:دود ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا که نیویورک و دیگر شهرهای امریکا را فرا گرفته و همچنین آب‌وهوای بد در بسیاری از نقاط جهان، نمادی از بحران آب‌وهوا است.
 

5 کشته در انفجار کارخانه موشک‌سازی

انفجار در یک کارخانه موشک‌سازی در آنکارا، منجر به وقوع حریق و کشته شدن 5 نفر شد.
 به گزارش اسپوتنیک، مقامات ترکیه روز شنبه اعلام کردند: این انفجار حوالی ساعت ۴۵: ۰۸ صبح در مجتمع دولتی تولید موشک و مواد منفجره در حومه پایتخت آنکارا رخ داده است.
به گزارش تلویزیون محلی ان‌تی‌وی (NTV) ویترین مغازه‌ها و شیشه‌های خانه‌های اطراف این مجتمع بر اثر شدت انفجار شکسته و آتش‌سوزی ناشی از وقوع این انفجار، توسط نیروهای آتش‌نشان مهار شده است.
تاکنون گزارشی در مورد علت وقوع این حادثه منتشر نشده و برخی منابع اعلام کردند این حادثه تعدادی زخمی نیز داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی