شباهت دردسرساز 2 برادر در پرونده سرقت

گروه حوادث/ پسر جوان که به اتهام سرقت و آزار و اذیت بازداشت شده، وقتی از سوی شاکی پرونده شناسایی شد در حالی که اتهامش را انکار می‌کرد، مدعی شد برادر کوچکترش که شباهت زیادی به او دارد متهم است.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل، راننده خودرویی در غرب تهران، متوجه زن جوانی شد که نیمه‌هوشیار کنار خیابان افتاده است. او بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و زن جوان به بیمارستان منتقل شد.
او پس از بهبودی، از حادثه تلخی که برایش رقم خورده بود، گفت: از محل کارم خارج شدم و به انتظار تاکسی بودم که خودروی پرایدی مقابل پایم توقف کرد. با تصور اینکه مسافربر است، سوار شدم. پس از طی مسافتی، ناگهان درهای ماشین قفل شد و راننده تغییر مسیر داد. آن زمان بود که متوجه شدم راننده قصد آزار و اذیتم را دارد و سعی کردم خودم را از دست او نجات دهم.
مرد جوان شروع به کتک زدن من کرد وقتی تقریباً
بیهوش شده بودم او ترسید و مرا از ماشین به بیرون انداخت اما گوشی تلفن همراه و کیفم را به سرقت برد.
با شکایت زن جوان تحقیقات برای دستگیری راننده پراید به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. باتوجه به اینکه محل سوار و پیاده شدن زن جوان، دوربین مداربسته نداشت، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو نشدند. در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، تلفن همراه شاکی، چند روز بعد از سرقت فعال شد. با پیگیری‌های کارآگاهان اداره آگاهی، مشخص شد گوشی در اختیار دختر جوانی به ملیکا است. بنابراین وی احضار شد و در تحقیقات گفت: این گوشی را برادرم به من هدیه داده است.
به‌دنبال اظهارات وی دستور بازداشت برادرش مهیار، صادر شد. اما وقتی به دادسرا رفت در تحقیقات اولیه مدعی شد که در سرقت نقشی نداشته و بی‌گناه است.
در حالی که پسر جوان چنین ادعایی داشت، با شاکی پرونده روبه‌رو و از سوی او شناسایی شد. با به‌دست آمدن مدرک جدید، مرد جوان این‌بار گفت: من یک برادر کوچکتر دارم که خیلی شبیه من است شاید این زن مرا با برادرم اشتباه گرفته است.
با ادعای جدید مرد جوان، بازپرس جنایی دستور تحقیقات در این باره و بازداشت برادر مهیار را صادر کرد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی