چهره‌خبر

ایرنا/  کلانشهر مشهد برای تأمین آب در تابستان، شرایطی بحرانی پیش‌رو دارد.
حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی منجر به افت شدید منابع سطحی آب شده و این کلانشهر برای تأمین آب در تابستان، شرایطی بحرانی پیش رو دارد. هم اکنون کمتر از ١٣ درصد از حجم ذخیره آب سدهای مشهد شامل سدهای دوستی، طرق، کارده و ارداک آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال بیش از ٢ برابر میزان کنونی بوده است.


ایرنا/ بیش از ۲۸ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در ۱۵ روز گذشته ارائه شد.
سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۸ خرداد، ۲۸ هزار و ۳۸۳ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

ایسنا/ درختان جدید در معابر پایتخت بتدریج جایگزین می‌شود.
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از جایگزینی درختان جدید به جای درختان خشک در محورهای اصلی پایتخت به ویژه در خیابان ولیعصر(عج‌) خبر داد.


مهر/  ۳۷۰ رشته صنایع دستی در کشور فعال است.
مرتضی طالع ماسوله، رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری در همایش علمی آموزشی توسعه گردشگری هوشمند روستایی در شهرستان سوادکوه، گفت: از ۴۵۰ رشته صنایع‌دستی در جهان ۳۷۰ رشته در ایران فعال است.


میراث آریا/ مرمت اضطراری عمارت
آقایان میامی سمنان
به پایان رسید.
سید محمدصادق رضویان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از پایان مرمت اضطراری عمارت آقایان میامی خبر داد و اظهار داشت: در این مرحله از مرمت، اصلاح شیب‌بندی بام، تعویض تیر فرسوده چوبی، اصلاح ناودان‌های بام ضلع غربی انجام شده است.


مهر/  دوباره یک قلاده «پلنگ» در اشکورات رودسر مشاهده شد.
حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ برای دومین بار طی ۳ روز در منطقه حفاظت شده اشکورات رودسر خبر داد و تصریح کرد: مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه با پراکنش قابل قبول و قلمروهای مختلف نشان‌دهنده جمعیت رو به افزایش این گوشتخوار یکه‌تاز جنگل‌های شمال کشور است.

جستجو
آرشیو تاریخی