رئیس جمهور در اجتماع مردم تبریز:

با اتکا به ایمان و امید، می‌توان به ایران قوی دست یافت


رئیس جمهور با تصریح اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد، اما برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند و در آن تردید دارند، به مردم ایران، بویژه آذربایجانی‌ها اطمینان داد که دولت با همه توان تلاش می‌کند تا ایران قوی شکل گیرد و دستاوردهای بزرگی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر دو روزه دولت مردمی به آذربایجان شرقی در جمع مردم تبریز، با بیان اینکه هویت مردم آذربایجان برآمده از اسلام، دفاع از ارزش‌ها و ایستادگی در برابر استبداد و استعمار است، تصریح کرد: آینده ایران اسلامی با حضور مردم آذربایجان بویژه جوانان عزیز این خطه بسیار امیدبخش است که همواره در ایستادگی و مقاومت زبانزد بوده و دشمن را ناکام گذاشتند.
دکتر رئیسی ایمان و امید را از آموزه‌های امام و رهبری و شهدا دانست که با اتکای به آن می‌توان به ایران قوی دست یافت و تأکید کرد: یک جلوه ایران قوی دستاوردهای نظامی همچون موشک فتاح و جلوه دیگر آن رونق تولید در کشور است که به دست فعالان اقتصادی رقم خورده و برای کشور قدرت‌ خلق می‌کند.
رئیسی افزود: دولت مردمی با همه وجود اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین فساد و روابط ناسالم در ادارات رخنه کند و هرجا گزارشی رسیده، مدیران و مسئولان دستگاه‌ها اولین مدعی بوده و با حساسیت با فساد و تخلف برخورد می‌کنند.
رئیس جمهور در عین حال این نکته را متذکر شد که معنای این سخن آن نیست که در دولت مردمی خطا و لغزشی وجود ندارد، بلکه منظور آن است که دولت امروز مقابل فساد حساس است و اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین فساد در ادارات لانه کند.

سیاست دولت، به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته است
رئیس جمهور در جمع گروهی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی این استان، به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی کند.

زبان هنر و ادبیات، بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل‌هاست
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان که در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار شد، زبان هنر و ادبیات را بهترین قالب و ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها عنوان کرد و با استقبال از پیشنهاد یکی از هنرمندان تبریزی مبنی بر تشکیل بنیاد ادبیات ترکی ایرانی در تبریز گفت: ما ادبیات آذری را جدا از ادبیات فارسی نمی‌دانیم و در این ادبیات که با فرهنگ دینی ما درهم آمیخته، جلوه‌های اسلامیت و دینمداری مشهود است.

جستجو
آرشیو تاریخی