ادعای سارق مسلح:

می خواستیم بعد از پولدار شدن اموال را برگردانیم

مرضیه همایونی/ سارقان مسلح که به خانه‌های مردم دستبرد می‌زدند، مشخصات مالباخته را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کردند تا بعد از پولدار شدن، اموال را به صاحبانشان برگردانند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه خانه‌اش خبر داد و گفت: داخل خانه بودیم که ناگهان دو مرد نقابدار به حیاط پریده و بعد هم وارد خانه شدند. آنها با تهدید اسلحه دست و پایمان را بستند و وسایل باارزش داخل خانه را به سرقت بردند، اما یکی از آنها قبل از رفتن شماره تلفن همراه من و همسرم را یادداشت کرد.
با شکایت مرد میانسال، تحقیقات کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با دومین شکایت مواجه شدند. در دومین سرقت نیز مردان نقابدار با تهدید سلاح نقشه سرقت خود را اجرا کرده و در این مورد نیز شماره تلفن صاحبخانه را یادداشت کرده بودند.
در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت، سومین سرقت نیز اعلام شد و مأموران به دو موتورسوار ظنین شده و دستور ایست دادند و در بازرسی بدنی از آنها مقداری طلا، دلار و یک قبضه اسلحه کلت نیز کشف کردند. سارقان به ناچار اعتراف به سرقت کردند و بدین ترتیب در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار داده شدند و تحقیقات در رابطه با جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.
گفت‌و‌گو با سردسته باند
شایان 28 سال دارد و تا چند ماه قبل شاگرد نانوایی بود، اما ایده‌ای که به ذهنش خطور کرد باعث شد، هم خودش و هم دوستش وارد کار خلاف شوند و سناریوی سه سرقت مسلحانه از خانه‌های تهران را رقم بزنند.
چه شد تصمیم گرفتی سارق شوی؟
مدتی که در نانوایی کار کردم فهمیدم این کار درآمد خوبی دارد، اما این درآمد برای صاحب نانوایی بود نه من که شاگرد بودم. بنابراین تصمیم گرفتم خودم سرمایه‌ای فراهم کنم و نانوایی راه بیندازم.
چرا مشخصات مالباخته‌ها را می‌پرسیدی؟
با خودمان عهد کردیم هر چقدر از هر خانه‌ای سرقت کردیم بعد از پولدار شدن، اموال را به صاحبانش برگردانیم و حلالیت بگیریم. به همین خاطر در یک دفترچه یادداشت مشخصات آنها را می‌نوشتیم.
خانه‌ها را چطور انتخاب می‌کردی؟
در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و با دیدن خانه ویلایی از دیوار بالا می‌رفتیم. ما فقط وسایل باارزش و کم‌وزن مثل طلا و دلار را سرقت می‌کردیم.
جستجو
آرشیو تاریخی