مخبر:

برای توسعه اقتصاد دیجیتال فرصت‌های کم‌نظیری ایجاد شده است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کسب‌و‌کارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال بزرگ‌ترین سهم را در کمک به دولت برای حل مسائل مردم دارند.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز پنجشنبه در نشستی سه‌ساعته با ۱۸ نفر از مدیران و فعالان کسب‌و‌کارهای بزرگ دیجیتال در کشور تأکید کرد: ظرفیت بالای اقتصاد دیجیتال در رشد تولید ناخالص داخلی قابل مقایسه با هیچ یک از ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی کشور نیست، چرا که همه آن ظرفیت‌ها نیز می‌تواند در خدمت اقتصاد دیجیتال قرار گیرد.
معاون اول رئیس‌جمهور نیاز به سرمایه‌گذاری اندک اولیه، سرعت بازگشت بالای سرمایه، بهره‌وری بالا و محور بودن نیروی انسانی را از مهم‌ترین خصوصیت‌های اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: اقتصاد دیجیتال تاکنون در تولید ناخالص داخلی کشور سهمی ۷ درصدی داشته و با توجه به سهم بالای این حوزه در اقتصاد کشورهای پیشرفته و سایر نقاط جهان نشانگر آن است که به اهمیت و ظرفیت بالای این بخش توجه نشده است.
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: فرصت‌هایی که دولت سیزدهم برای توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در داخل و همچنین برای بین‌المللی شدن ایجاد کرده، کم‌نظیر است. سیاست خارجی دولت سیزدهم و افزایش روابط با کشورها فرصتی فوق‌العاده برای کسب‌و‌کارهای دیجیتال برای بازاریابی و بازارسازی ایجاد کرده است. بنابراین کسب‌و‌کارهای دیجیتال در کشور نه به اشباع بلکه برای بین‌المللی شدن به بلوغ رسیده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی