رئیس قوه قضائیه:

مصمم بر خشکاندن ریشه‌های فساد هستیم

رئیس قوه قضائیه گفت: با وجود اقدامات صورت‌ گرفته، هنوز در مقوله ساماندهی انبارها با مشکلات و معضلاتی مواجهیم که این امر ناشی از وجود فرایندهای دارای اشکال است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه بازدیدهای میدانی خود از انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی در مازندران تأکید کرد که هدفش از بازدیدها بررسی و انسداد فرایندها و روندهایی است که موجبات وارد آمدن ضرر به بیت‌المال می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تأکید کرد: موضوع فقط منحصر به فاسد شدن یک یا چند محموله نیست؛ بلکه بحث بر سر ریشه‌های فساد است که سبب تحمیل خسارت بر بیت‌المال می‌شود و ما مصمم بر خشکاندن این ریشه‌ها هستیم.
اژه‌ای گفت: در مقوله ساماندهی انبارها، با فرایندهایی از قبیل بارگیری در کشتی، تخلیه بار، اظهار در گمرک و ترخیص مواجهیم که مع‌الاسف در این فرایندها معایبی قابل مشاهده است؛ این فرایند نامناسب سبب می‌شود اگر این اموال از طریق دولت و یا بخش خصوصی وارد شده باشند هر دو بخش متضرر شوند.
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: نباید به سبب پیچیدگی‌های امور اداری، محصولات و محموله‌های مورد نیاز مردم و کشور در انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، فاسد و متروکه شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی