سیاسی

رئیس جمهور هفته آینده
به امریکای لاتین می‌رود
رئیس‌جمهور در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر می‌کند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» یکشنبه هفته آینده (۲۱ خرداد) در راستای تعاملات بین‌المللی و برای تداوم سیاست تقویت روابط با کشورهای همسو و دوست و ارتقای همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و علمی، به دعوت رسمی همتایان خود در رأس یک هیأت عالیرتبه، به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر
خواهد کرد.
 

بخشنامه شناور شدن
ساعت کار مادران صادر می‌شود
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درباره شناور شدن شروع ساعت کار بانوان بخشنامه صادر خواهد شد تا بانوانی که کودک زیر ۷ سال دارند از این مزیت بهره ببرند.
به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: رئیس جمهور با جدیت دستور پیگیری این موضوع را در جلسه هیأت دولت صادر و تأکید کرد که مسأله بانوان و بویژه بانوانی که فرزند خردسال دارند باید مورد توجه قرار بگیرد و تخفیف ویژه برای آنها قائل شویم.

پیشنهاد دولت بر دورکاری کارمندان بعد از ساعت ۱۳ پابرجا است
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به تغییر ساعات کاری کارمندان گفت: ۴۴ ساعت کار تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این است که دستگاه‌هایی که در تهران قرار دارند، بعد از ساعت یک بعدازظهر به صورت دورکاری فعالیت کنند.
به گزارش ایرنا، میثم لطیفی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: دورکاری از سوی هیأت تطبیق مجلس رد شد اما ما همچنان بر اجرای این پیشنهاد اصرار داریم، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.
وی تصریح کرد: توصیه می‌شود دستگاه‌هایی که امکان دورکاری دارند به مسأله انرژی توجه کرده و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شود.


سخنگوی وزارت امور خارجه:
در تقویت توان بازدارندگی و حفاظت از امنیت خود تردید نخواهیم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در تقویت توان بازدارندگی و حفاظت از حقوق و امنیت خود تردید نمی‌کنیم، به مقامات امریکایی توصیه کرد از اتهام زنی‌های بی‌پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه امریکا در نشست سالانه آیپک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده که حمایت از ملت فلسطین در راستای حمایت از مظلوم و جنبش‌های آزادیبخش و مبتنی بر حمایت از حق تعیین سرنوشت، نفی اشغالگری و مبارزه با آپارتاید است.
کنعانی تأکید کرد: تهدید به توسل به زور توسط امریکا علیه سایر دولت‌ها، خلاف حقوق بین‌الملل بویژه مفاد منشور ملل متحد است و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران در تقویت توان بازدارندگی و نیز حفاظت از حقوق و امنیت خود تردید نخواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی