تک‌آهنگ‌هایی برای رونق کنسرت‌ها

تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح موسیقی طی روزهای گذشته علاوه‌ بر برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای زنده اقدام به انتشار تازه‌ترین تک‌آهنگ‌های خود کردند.
به گزارش مهر، در کوران برگزاری کنسرت‌ها که مبتنی ‌بر اجراهای زنده خوانندگان موسیقی پاپ است، انتشار تک‌آهنگ‌ها هم تبدیل به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی شده که تهیه‌کنندگان موسیقی، شرکت‌های تولیدی و خوانندگان بویژه در حوزه موسیقی تجاری روی آن تمرکز زیادی دارند و تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص، آثاری را تولید کنند تا دستشان در کنسرت‌ها برای ارائه آثار جدید خالی نماند.
چنین روندی اما در گونه‌های دیگر موسیقی هنوز تبدیل به فرایندی عادی و روتین نشده و این آلبوم‌ها هستند که با وجود تمام مشکلات و مصایب اقتصادی این حوزه، شناسنامه اصلی فعالیت هنرمندان فعال این عرصه‌ها به حساب می‌آیند، ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم روند صعودی تولید تک‌آهنگ به‌عنوان جریان اصلی «تولید در موسیقی» به گونه‌ای است که عمده خوانندگان پاپ به واسطه آن در مسیر اقتصادی و فرهنگی، فعالیت‌های خودشان را ادامه می‌دهند.
براساس تازه‌ترین آماری که تا روز سیزدهم خرداد ماه توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، دفتر موسیقی مجوز ۳۸۰ تک آهنگ را صادر کرده که در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۳۰۹ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۶ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۳۰ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۷ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و ۵ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده‌اند.
به هر ترتیب آنچه می‌خوانید نگاهی کوتاه و اجمالی به برخی آثار منتخب دارای مجوز در حوزه تک‌آهنگ هاست که طی روزهای گذشته انتشار آنها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است:
 علیرضا قربانی و «پریزاد»
تک آهنگ «پریزاد» از جمله آثار شاخص هفته‌های اخیر موسیقی کشورمان است که چندی پیش با شعری از زنده یاد اسحاق انور با هنرمندی غلامرضا صادقی و خوانندگی علیرضا قربانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
 چاوشی و «من باید می‌رفتم»
«من باید می‌رفتم» عنوان تازه‌ترین تک آهنگ محسن چاوشی است که با ترانه امید روزبه و آهنگسازی و خوانندگی محسن چاوشی، در قالب یک ترانه عاشقانه پیش روی شنوندگان قرار گرفت.
 محمد اصفهانی و «همدم»
محمد اصفهانی از خوانندگان مطرح و جریان ساز موسیقی پاپ هم که طی سال‌های گذشته همچنان به عنوان یک خواننده خوش تکنیک و پرمخاطب در میان شنوندگان معرفی شده است، طی روزهای گذشته بود که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) قطعه «همدم» را منتشر کرد.
 آسرایی و «ترس تنهایی»
فریدون آسرایی اگرچه در این مدت در حوزه برگزاری کنسرت فعالیت چندانی نداشته، اما تلاش می‌کند با حضور فعال در موسیقی تیتراژها و تک آهنگ‌ها از قافله موسیقی پاپ ایران عقب نماند و به تازگی قطعه «ترس تنهایی» را منتشر کرده است.
 راغب و «پر پرواز»
مصطفی راغب که علاقه مندان زیادی بین اهالی موسیقی دارد و به تازگی هم کنسرت مشترکی را با حمید هیراد برگزار کرده است این روزها تک آهنگ «پرپرواز» را تقدیم دوستدارانش کرد.
 رضا یزدانی و «می‌ترسم»
رضا یزدانی خواننده صاحب سبکی که در سال‌های گذشته غیر از خوانندگی، در حوزه بازیگری تجربه‌های تلخ و شیرین متفاوتی را هم تجربه کرده در ادامه علاقه مندی‌های خود به حوزه سینما چندی پیش بود که موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «سه کام حبس» به نام «می ترسم»را منتشر کرد.
 گروه سون و «نشد بیام»
گروه موسیقی «سون» متشکل از کیارش پوزشی، آرش قنادی و امیر قنادی که از جمله گروه‌های قدیمی فعال در حوزه موسیقی پاپ است طی روزهای گذشته بعد از مدت‌ها بی‌خبری و عدم برگزاری کنسرت، تک آهنگ «نشد بیام» را پیش روی مخاطبان قرار داد.
 اشرف‌زاده و «عاشقم باش»
حجت اشرف‌زاده به نوعی از خوانندگان محبوب نسل میانی جامعه است، طی روزهای گذشته و در آستانه فصل تازه برگزاری کنسرت‌هایش قطعه «عاشقم باش» را منتشر کرد.البته به این لیست می‌توان حداقل بیست خواننده دیگر را هم اضافه کرد که طی هفته‌های گذشته آثار جدیدشان را ارائه کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی