حوادث جهان

تبرئه از قتل بعد از 20 سال

زنی که به اتهام قتل فرزندانش به ۴۰ سال زندان محکوم شده بود، تبرئه و آزاد شد.
 به گزارش نیچر، کاتلین فولبیگ که در سال ۲۰۰۳ به دلیل مرگ ناگهانی چهار فرزند خردسالش در استرالیا زندانی شد، در پی شواهد علمی جدید مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد.
محققان و کارشناسان حقوقی، نقش یک مشاور علمی مستقل را در تحقیقات قضایی استرالیا که شواهد آن منجر به عفو و آزادی این زن شد، مورد تحسین قرار دادند.
 کاتلین فولبیگ روز گذشته بعد از ۲۰ سال و پس از تحقیقات علمی و پزشکی درباره این پرونده، بی‌گناه شناخته شد. شواهد ژنتیکی که در زمان محکومیت فولبیگ در دسترس نبود، نشان داد که جهش‌های نادر در پروتئین کالمودولین می‌توانست باعث مرگ دو دختر او شود و یک اختلال عصبی ژنتیکی می‌توانست به مرگ یکی از پسرانش منجر شود. کالمودولین غلظت کلسیم را در سلول‌ها کنترل می‌کند و از جمله نقش‌های دیگر به تنظیم انقباضات قلب کمک می‌کند.


جشن فارغ التحصیلی خونین
در امریکا

 تیراندازی در مراسم جشن فارغ ‌التحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی در «ریچموند» واقع در ایالت «ویرجینیا»ی امریکا پنج زخمی و دو کشته برجا گذاشت. به گزارش بی‌بی سی، پلیس گفت یک جوان ۱۸ ساله که فارغ التحصیل شده بود و پدر ۳۶ ساله او در این حادثه کشته شدند. به گفته «ریک ادواردز»، رئیس پلیس موقت ریچموند، یک مظنون ۱۹ ساله در ارتباط با این حادثه بازداشت شده است. اما علت اصلی این حادثه مشخص نیست. علاوه بر پنج زخمی بر اثر تیراندازی، دو نفر هم بر اثر افتادن مجروح شده‌اند و یک دختر ۹ ساله هم در همهمه حادثه و در پی برخورد با یک خودرو مصدوم شده است.


تعرض به مسافر در هواپیما
پلیس بریتانیا تحقیق درباره مردی را که مظنون است به زنی در داخل هواپیما تعرض کرده آغاز کرد.
 این مرد در فرودگاه هیترو لندن بازداشت شد هر چند وی چند ساعت بعد آزاد شده است اما تحقیق درباره ادعای زنی بریتانیایی که با او در پرواز از ایالت نیوجرسی امریکا به لندن همسفر بود ادامه دارد.این زن گفته که در طول این پرواز شبانه در کابین بخش درجه یک هواپیمای شرکت «یونایتد ایرلاینز» در حالی که دیگر مسافران خواب بودند مورد تعرض قرار گرفته است.خدمه پرواز به دنبال شکایت این زن پیش از فرود هواپیما در لندن پلیس را در جریان گذاشتند و پس از فرود هواپیما او را به بخش ویژه رسیدگی به قربانیان تجاوز جنسی بردند تا حمایت‌های روانی و حقوقی از وی صورت گیرد. این شرکت هواپیمایی به یورونیوز گفته‌ که با مسئولان در چهارچوب تحقیقات همکاری خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی