سیاسی

رئیس جمهور:
قدرت نظامی و موشکی
توان بازدارندگی ایجاد می‌کند
رئیس‌جمهور در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح با بیان اینکه موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و مجاهدت‌های جمعی ساخته شده و از مؤلفه‌های اقتدار است، گفت: توان بازدارندگی ایران برای کشورهای منطقه، نقطه امنیت و صلح پایدار است.
به گزارش فارس، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، روز گذشته در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح که در ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی است زیرا شاهد دستاورد بزرگی از نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش هوافضای سپاه هستیم؛ باید خداوند را سپاسگزاری کنیم به خاطر این روحیه و اقتداری که به جمهوری اسلامی ایران مرحمت کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
«فتاح» توسط هیچ موشکی
قابل انهدام نیست
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک «فتاح» ۱۳ ماخ (۱۲۳۴ کیلومتر در ساعت) است و موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود، گفت: موشک فتاح به دلیل اینکه قابلیت حرکت در جهات و ارتفاعات مختلف را دارد از سوی هیچ موشکی قابل انهدام نیست.
 به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز گذشته در آئین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: برد این موشک هزار و ۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که به‌صورت دقیق در محدوده هدف اصابت می‌کند.
 
 
۱۹ خرداد زمان آغاز استعفا
برای داوطلبان مجلس
وزیر کشور با بیان اینکه ۱۹ خرداد زمان آغاز استعفا برای داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: آخرین مهلت قبول استعفا برای مشمولان هم تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی افزود: وزارت کشور منتظر قانون جدید انتخابات است که به تازگی در مجلس مصوب شده و اگر قانون جدید به نتیجه برسد، باید مطابق با آن عمل شود.
 

نخستین جایزه و نشان ملی «قانون» اعطا می‌شود
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جایزه و نشان ملی «قانون» در این مرکز خبر داد و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس نخستین جایزه و نشان ملی «قانون» را در آذر ماه سال 1402 برگزار می‌کند.
به گزارش فارس، بابک نگاهداری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، جمع‌آوری، شناسایی، داوری، معرفی و تقدیر از فعالان عرصه قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف قانون است.

جستجو
آرشیو تاریخی