نشست رئیس سازمان سینمایی با سخنگوی وزارت امور خارجه و سفرای ایران در هفت کشور

تلاش برای ارتقای دستاوردهای بین‌المللی سینمای ایران

رئیس سازمان سینمایی کشور به منظور تبادل نظر در خصوص گسترش تعاملات بین‌المللی و همکاری‌های فرهنگی و سینمایی، با حضور در محل وزارت امور خارجه با سخنگوی وزارت امور خارجه و برخی سفرای ایران در کشورهای مختلف به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداخت.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشترک ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه و سفرای ایران در کشورهای چین، هند، اندونزی، لبنان، تونس، آفریقای جنوبی و برزیل حضور داشتند.محمد خزاعی در این نشست با اشاره به جایگاه و دستاوردهای بین‌المللی سینمای ایران گفت: خوشبختانه، سینمای ایران از مطرح‌ترین محصولات فرهنگی کشور است و برند شناخته شده‌ای دارد. این وضعیت البته به معنای وضعیت مطلوب و ایده‌آل نیست و هنوز سینمای ما در دیپلماسی عمومی و فرهنگی جایگاه و شأنیت خودش را پیدا نکرده و هنوز کارهای بر زمین مانده بسیاری در بخش بین‌الملل سینمای ایران داریم.
وی افزود: متأسفانه به دلایل مختلف سطح نفوذ سینمای ایران در کشورهای منطقه نسبت به سایر کشورها بسیار کم است که علت‌های مختلفی دارد و طبعاً بخشی از این علت‌ها به عملکرد خودمان و بخشی دیگر به ساختار فرهنگی آن کشورها مربوط می‌شود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این نشست با بیان اینکه سینما، ابزاری قدرتمند و دریچه‌ای هنرمندانه برای گفت‌و‌گوی مردم یک کشور و ملت‌های جهان با یکدیگر است، تصریح کرد: امروزه جایگاه سینما و سینماگران جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، جایگاهی بلند و قابل احترام است.
جستجو
آرشیو تاریخی