چهره‌خبر

شناسایی خانه‌های خالی تهران
با ورود شهرداری عملیاتی می‌شود
تسنیم/ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با ورود شهرداری‌ها به شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه، قانون مربوطه موفق‌تر و عملیاتی‌تر اجرا خواهد شد.


احتمال ورود قطار ملی به ناوگان مترو تا ۲ماه دیگر
ایرنا/ محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: هزینه هر واگن قطار ملی نزدیک به یک میلیون یورو است و احتمالاً این قطار مردادماه وارد خطوط می‌شود.


نجات 8 هزار کودک
از خطر معلولیت با غربالگری بینایی
ایسنا/ افروز صفاری فرد، معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از غربالگری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در سال گذشته خبرداد و اظهارداشت: با انجام غربالگری بینایی، سالانه به‌طور متوسط از معلولیت بیش از 8 هزار کودک در کشور پیشگیری می‌شود.


کوتاه شدن دست مدارس غیرانتفاعی متخلف از جیب مردم
فارس/ احمد جعفری نسب، معاون نظارت، بازرسی و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی با تأکید بر اینکه هر مدرسه‌ای که بدون ضابطه و خلاف تعرفه از مردم برای نام‌نویسی، پول دریافت کند؛ بدون اینکه منتظر رسیدن گزارش ضابطان باشیم به پرونده رسیدگی می‌کنیم، اظهار داشت: تاکنون برای تعدادی از مدارس غیرانتفاعی مشهور که بدون ضابطه شهریه دریافت کرده‌اند، 10 پرونده تخلف تشکیل شده است.


اجرای طرح جهش تولید
در ۴ میلیون هکتار از اراضی دیم کشور
فارس/ سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور، گفت: این طرح تاکنون در ۲۱ استان کشور عملیاتی شده است.


اولین «سمعک ایرانی» تولید می‌شود
ایرنا/ رامین رضایی، مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور گفت: باتوجه به قرارداد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت‌های دانش‌بنیان، از اوایل سال گذشته برای تولید سمعک اقدام شده و قرار است طی ۱۸ ماه اولین مدل سمعک ایرانی تولید شود.

جستجو
آرشیو تاریخی