سیاسی

وزیر کشور:
قانون فعلی ملاک انتخابات است
وزیر کشور گفت: قانون موجود ملاک ما برای انتخابات است و طبق این قانون 6 ماه قبل از آغاز ثبت نام باید استعفا انجام شود.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در حاشیه نشست روز گذشته هیأت دولت افزود: در شرایط کنونی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس به تصویب رسیده و در اختیار شورای نگهبان قرار دارد. اگر این طرح تصویب و قانون شود، این زمان‌بندی‌ها تغییر می‌کند از این رو ما هم‌اکنون منتظر دریافت نتیجه آن هستیم.
وی گفت: البته برخی تغییرات زمانی که در قانون جدید نوشته شده برای استعفا، رد شده و لازم است اصلاحاتی انجام شود.
وحیدی اظهار داشت: منتظر نظر شورای نگهبان هستیم که آیا این اصلاحات را مجلس اعمال می‌کند یا نه؛ اما به طور کلی مستند ما قانون موجود است که بر اساس آن عمل می‌کنیم.
 

موافقت مجلس با آیین‌نامه دولت درباره واردات خودروی کارکرده
سخنگوی دولت گفت: مجلس آیین‌نامه واردات خودروی کارکرده را مغایر با قانون نمی‌داند از این رو منتظر هستیم تا موافقت خود را به صورت مکتوب به دولت ارسال کند.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز گذشته در حاشیه هیأت دولت، درباره اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد، اظهار کرد: در مرحله اول واردات خودروی کارکرده را از طریق همان آیین‌نامه مصوب دولت وارد سرزمین اصلی می‌کنیم و اگر مجلس با رویه انجام شده موافق باشد به سایر خودروهای کارکرده هم تسری می‌یابد و دولت آماده است این مصوبات را اجرا کند.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه:
تحرکات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از دیدگان نافذ ایران پنهان نمی‌ماند
سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: لانه عنکبوت قابل اتکا نیست و تقلا برای بسط حضور منطقه‌ای، کمکی به ترمیم بنیان متزلزل داخلی رژیم جعلی نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در توئیتی در صفحه مجازی خود نوشت: هیچ یک از تحرکات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از دیدگان نافذ جمهوری اسلامی ایران پنهان نمی‌ماند.
کنعانی گفت: رژیم صهیونیستی نزد ملت‌های جهان منفور است و آینده‌ای نخواهد داشت.
به نظر می‌رسد این توئیت واکنشی به سفر روز گذشته رئیس رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان باشد.
 

تشکیل شورای عالی پیشگیری
از وقوع جرم در نیروهای مسلح
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته در همایش ملی ربع قرن پیشگیری از وقوع جرم که به میزبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، از فعالیت شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خبر داد.
سرلشکر محمد باقری گفت: شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین شوراهای‌ دیگر در چهار سازمان اصلی نیروهای مسلح تشکیل شد. وی افزود: آنچه آمارها نشان می‌دهد با وجود اینکه جرایم با تنوع بیشتری مواجه شده و با توسعه فضای مجازی زمینه وقوع جرم افزایش پیدا کرده و شاخص‌های جرم‌انگاری هنوز به‌روز‌رسانی نشده است، انتظار می‌رفت جرایم رشد یابد، اما به لطف خداوند و تلاش همه دست‌اندرکاران، وقوع جرم سیر کاهشی قابل توجهی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی