5 بخشش به حرمت میلاد امام رضا(ع)

گروه حوادث-مرضیه همایونی/ 5 مرد جوان که در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بودند پای چوبه دار به حرمت میلاد امام رضا(ع) بخشیده شدند.
5 محکوم به قصاص صبح روز چهارشنبه وارد اتاق جلسات دادسرای امور جنایی تهران شدند. آنها زندانیانی بودند که سال‌ها به جرم قتل در زندان به انتظار اجرای حکم بودند اما درنهایت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران موفق شدند از اولیای دم رضایت بگیرند و بزودی آزاد شوند.
نخستین محکوم، مرد جوانی است که نقاش ساختمان بود. او در زمان جنایت 20 سال بیشتر نداشت و زن همسایه‌شان را هنگام سرقت از خانه وی در سال 1382 به قتل رسانده بود.
در نهایت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، با گذشت 20 سال از جنایت، با رضایت اولیای دم به حرمت امام رضا(ع) بزودی از زندان آزاد خواهد شد.
دومین محکوم به قصاص که او نیز بزودی از زندان آزاد خواهد شد، راننده اتوبوسی است که 22 سال قبل، مسافری از سیستان و بلوچستان را سوار خودرواش کرد و به تهران آورد. اما مسافر جوان بخاطر کرایه با ضربات چاقو به قتل رسید. از آنجایی که محکوم این پرونده در این مدت در زندان بلاتکلیف بود و اولیای دم مقتول نیز درخواستی برای اجرای حکم نداده بودند، با پرداخت دیه که به کمک خیرین جمع‌آوری شده بود، او نیز آزاد شد.
سومین و چهارمین محکومان پرونده، دو برادری بودند که سال 91 دست به قتل مرد جوانی زده و جسد او را داخل کمد گذاشته بودند. این دو برادر نیز به حرمت امام رضا(ع) و به شرط ساخت باشگاه ورزشی، از قصاص رهایی یافتند.
پنجمین محکوم نیز مرد جوانی بود که تیر سال 98، مرد جوانی را بر سر دوئل عشقی به قتل رساند. او به خاطر شرکت در قمار به مقتول بدهی داشت اما زمانی که متوجه شد مقتول نیز دختر مورد علاقه‌اش را دوست دارد، دست به قتل او زد.
جستجو
آرشیو تاریخی