خواهر متهم به قتل در دادگاه:

برادرم را به خاطر فرزندش بخشیدم

کامران علمدهی/ پسر جوان که در یک اقدام کینه‌جویانه پدرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با رضایت خواهرانش از مجازات قصاص رهایی یافت.
به گزارش خبرنگار «ایران»، دی سال 1400 خبر قتل مردی میانسال به پلیس اعلام شد. وقتی تیم جنایی به محل حادثه در یکی از خیابان‌های شهرزیبا رفت، مشخص شد مرد سالخورده‌ای به نام اکبر از ناحیه سر، در خودروی پسرش هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. پس از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
پسر مقتول به نام سعید که گزارش قتل را به پلیس داده بود، در توضیح ماجرا به مأموران گفت: پدرم فروشنده تجهیزات آتش‌نشانی بود و وضعیت مالی خوبی داشت. امروز قرار بود همراه هم به خانه خواهرم برویم. به همین خاطر دنبالش رفتم اما چون کارت ماشین را جا گذاشته بودم، به خانه برگشتم تا کارتم را بردارم. چند دقیقه بعد وقتی برگشتم با جسد غرق در خون پدرم مواجه شدم.
در ادامه مأموران تحقیقات میدانی را پی گرفتند و مشخص شد که سعید به خاطر بدهی یک‌و‌نیم میلیاردی‌اش بارها از پدرش کمک‌مالی خواسته بود اما با بی‌توجهی او مواجه و همین موضوع باعث اختلاف آنها شده بود.
با افشای این ماجرا سعید به عنوان مظنون بازداشت شد و سعی کرد تا خودش را بی‌گناه نشان دهد تا اینکه بعد از 3 هفته وقتی در مقابل مستندات قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و گفت: قصدم کشتن پدرم نبود اما وقتی بی‌توجهی او را به مشکلاتم دیدم، عصبانی شدم. پدرم اخلاق خوبی نداشت و چند سال قبل هم مادرم را طلاق داده و با زن دیگری ازدواج کرده بود. همه اموالش را نیز در اختیار همسر دوم و سه فرزند او قرار داده و خانه‌ای هم برایشان خریده بود. روز حادثه دنبالش رفتم و از او خواستم تا کمکم کند و بدهی‌ام را پرداخت کنم تا مجبور به پرداخت نزول پول نباشم اما او خیلی راحت به من گفت که پول ندارم و نمی‌توانم کمکی بکنم.
من هم با اسلحه‌ای که مدتی قبل از یک دوره‌گرد خریده بودم، یک گلوله شلیک کردم و بعد هم با چاقو به گردنش زدم. خودم هم با پلیس تماس گرفتم.
به دنبال اعتراف‌های مرد جوان، برای وی کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده دو خواهر متهم اعلام گذشت کردند. یکی از آنها گفت: برادرم اشتباه بزرگی مرتکب شده و با بی‌رحمی پدرمان را کشته است ولی ما حاضر به قصاص او نیستیم و گذشت می‌کنیم اما خواهر سوم درخواست قصاص کرد.
سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و با تکرار اظهاراتش گفت: می‌دانم اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام و حالا پشیمان هستم و از خواهرانم می‌خواهم من را ببخشند.
در این لحظه خواهری که درخواست قصاص کرده بود، از جایش بلند شد و در حالی که اشک می‌ریخت، عنوان کرد: من به بچه برادرم علاقه زیادی دارم و به همین خاطر فقط به خاطر او اعلام گذشت می‌کنم چون نمی‌خواهم او طعم تلخ بی‌پدر بودن را بچشد. با اعلام گذشت همه اولیای دم، متهم از جنبه عمومی جرم از خود دفاع کرد و بزودی حکمش صادر می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی