برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اعلام شد

تعویض پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد منور در روز میلاد امام مهربانی‌ها

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی جزئیات برنامه‌های ویژه حرم مطهر رضوی به‌ مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) را تشریح کرد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد اظهار داشت: مراسم میلاد امام رضا (ع) که از روز گذشته  همراه با طنین  نقاره ها در صحن مطهر رضوی آغاز شد امروز علاوه بر حرم رضوی در سراسر استان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در ادامه این جشن امروز مراسم تعویض پوشش ضریح و پرچم رضوی که از برنامه های هر ساله سالروز میلاد امام مهربانی هاست   با حضور تولیت آستان قدس رضوی و خادمان  برگزار  می شود. هدف این مراسم تحویل پرچم به خدام برای به اهتزاز درآوردن روی گنبد منور است.
حرم مطهر رضوی با بیش از ۵۰۰ هزار گل و بوته آراسته شد
سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی گفت:همزمان با دهه کرامت، صحن و سرای حرم مطهر رضوی با ۴۰۰ هزار شاخه گل و ۱۵۰ هزار بوته آراسته شد.
محمد شبان افزود:این گل‌های تازه با مشارکت گروه‌ گل‌آرایی «اعتاب مقدسه» و گروه خادمیاران گل‌آرایی «رامسر» و همچنین شهرداری مشهد تهیه شده است و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهرهای محلات، اصفهان، رامسر و تنکابن در این امر همکاری داشتند.
وی اظهارداشت: به مناسبت ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع)، ۳۰ جایگاه در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی رضوی همچون رواق‌های امام خمینی(ره) و حضرت زهرا(س)، صحن‌های پیامبراعظم(ص)، جمهوری و غدیر با شاخه گل‌های بریده آراسته شده است. همچنین بیش از هفت هزار متر ریسه رنگی در حرم مطهر نصب شد.
سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۰ مترمربع کتیبه دیواری، پرچم رنگی و کتیبه‌های مناسبتی بزرگ و کوچک در صحن‌ها، بست‌ها و ورودی‌ها نیز نصب شد تا در مجموع در آستانه میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) شاهد فضاآرایی حرم مطهر با نصب حدود ۲ هزار مترمربع کتیبه و پرچم باشیم.
اجلاسیه بین‌المللی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) نیز با پیام حضرت آیت‌اللّه جوادی‌آملی در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز به کار کرد. افتتاحیه اجلاسیه کنگره جهانی حضرت رضا (ع) پس از پیام تصویری حضرت آیت‌اللّه جوادی‌آملی، با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه در ایران و استاد محمد عاصی، مفسر قرآن و امام جماعت منتخب مرکز اسلامی واشنگتن ادامه یافت.
جستجو
آرشیو تاریخی