بایدها و نبایدهای انتخاب‌ شال و روسری مناسب

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

شال و روسری علاوه بر اینکه حجاب و پوششی مناسب برای بانوان ایرانی به شمار می‌آید، در همه جای دنیا به عنوان یک اکسسوری زیبا در نظر گرفته می‌شود که هرگز از مد نمی‌افتد. این پوشش اگر با کمی دقت و درست انتخاب شود، می‌تواند ظاهری شیک‌تر به ارمغان بیاورد؛ اما کدام طرح و نقش‌های این پوشش را باید انتخاب کرد که هم به استایل و هم چهره شما بیاید. بسیاری از خانم‌ها پس از چند بار استفاده از شال و روسری‌های خود، آنها را کنار گذاشته و مثلاً شال‌های چهارخانه‌ای درشت یا مدل‌های دیگر را از مد افتاده می‌دانند. اما اگر تمایل دارید به روز بمانید، باید این نگاه‌ها را کنار بگذارید؛ زیرا بیشتر مدل‌ها می‌روند ولی دوباره پس از مدتی بازمی‌گردند.

بایدها و نبایدهای پوشیدن
روسری به سبک روز

مهم انتخاب طرح‌ها و رنگ‌هایی است که به چهره شما بیاید و با دیگر لباس‌های شما از نظر رنگ‌بندی و طرح، همخوانی داشته باشد. با در نظر گرفتن چنین ایده‌ای می‌توانید حتی روسری و شال‌هایی که از قدیم در کمد لباس شما بی‌استفاده مانده است، بیرون آورده و آنها را بازیابی کنید.

 

روسری کلاسیک همیشه شیک خواهد ماند!

اصولاً برای عالی به نظر رسیدن نیازی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید طرح‌های جدید نیست. مثلاً یک روسری چهارخانه با پس‌زمینه مشکی که دارای خطوط شتری و عاجی است، می‌تواند گزینه مناسبی برای ست شدن با یک مانتوی نخی کرم یا نسکافه‌ای و شلوار جین سرمه‌ای باشد. اگر رنگ لباس‌های خود را درست انتخاب کنید، خیلی گرانتر از قیمت واقعی‌شان به نظر خواهند رسید.

 


طرح‌های شلوغ‌تر
برای کسانی که از طرح‌های شلوغ گرافیکی بیشتر لذت می‌برند، نقش‌های گیاه‌شناسی با طرح‌های پلنگی، راه‌راه گورخری یا طاووسی در یک طیف رنگی خاص درهم آمیخته‌اند تا شال و روسری‌هایی با حاشیه رنگی متضاد مانند نارنجی یا قرمز ارائه دهند. برخی طراحان هم به تولید روسری‌هایی با رنگ‌های درهم آمیخته پاستلی، رنگین‌کمانی و مغناطیسی روی آورده‌اند. اگر این رنگ‌ها و طرح‌ها برای شما هم جذاب است، حتماً آنها را با مانتو و شلوارهای کاملاً ساده و یکرنگ ست کنید.

 


مدل‌های مدرن‌تر
از مدل‌های شال و روسری که این روزها مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده، نقش‌های گیاهی چاپی است که الهام‌بخش ماجراجویی‌ و سفر است؛ جلوه‌های ترسیم شده بر روسری‌های حریر سبک که اصالت و به روز بودن را به دیگر لباس‌های روزمره می‌بخشد. از طرح‌های بهاری شال و روسری که دارای جنسی نرم و نخی هستند، طرح‌های ترکیبی خطی، مانند راه‌راه یا چهارخانه با رنگ‌های مختلط سیاه، سفید، کرم و طوسی است که علاوه بر شیک بودن به راحتی با لباس‌های دیگر ست می‌شود.

 


برای اینکه ظاهر خود را شیک و باکلاس نگه دارید، کافی است که هنگام خرید، جایگزین‌های ارزان‌تر با طرح، رنگ و سبک‌های کلاسیک را انتخاب کنید. چرا که هرگز از مد نمی‌افتند و به راحتی با هر تیپی هماهنگ می‌شوند.

 

روسری و شال قواره‌دار

از مدل‌های پرمخاطب روسری و شال برای سال 1402 روسری‌های بزرگ جسورانه در رنگ‌های خنثی است، رنگ‌هایی که همیشه روی مد هستند و اگر کیفیت مناسبی داشته باشند می‌توان آنها را سال‌ها پوشید. مثلاً می‌توانید یک مانتوی مشکی قد متوسط با یک شلوار جین آبی سنگشور شده را همراه یک شال طوسی روشن و کفش کتانی به رنگ شال خود ست کنید.

 

روسری‌های مناسب
کلاسیک‌پوش‌ها

به استایل شخصی خودتان دقت کنید. مثلاً اگر براقیت، مدرنیته و کم‌رنگی را می‌پسندید، با طرح‌های بیش از حد جسورانه، زیاده‌روی نکنید؛ زیرا بزودی از چشم شما خواهند افتاد.اگر جزو کسانی هستید که به تیپ‌های کلاسیک و سنگین علاقه‌مندید، می‌توانید یک مانتوی کرم یا نباتی را با جین دم پا گشاد یا شلوار پارچه‌ای گشاد بلند به رنگ مشکی، با کفش‌های چرمی مشکی نوک تیز هماهنگ کنید. برای چنین استایلی، شال بلند لطیف به رنگ نخودی یا نسکافه‌ای روشن با نقش ترمه ایده‌آل خواهد بود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی