سیاسی

در بیانیه پایانی سفر دو روزه سلطان عمان تأکید شد
همکاری تهران و مسقط
برای رسیدن به توافقات جدید
سران ایران و عمان به منظور تقویت روابط بین دو کشور برادر و پایه‌گذاری اصول و چهارچوبی برای حفظ و استمرار این روابط از مسئولان دولتی خواستند اقدام لازم را برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف و امضای آن به نحوی که همکاری و منافع متقابل را تحکیم کند، انجام دهند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و آقای «هیثم بن طارق آل‌سعید» سلطان عمان در بیانیه پایانی سفر رسمی و دو روزه سلطان عمان به کشورمان ضمن تأکید بر نقش سازنده بخش خصوصی دو کشور در توسعه افق‌های همکاری اقتصادی، نسبت به افزایش مستمر مبادلات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک، ابراز خرسندی، از امضای موافقتنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، انرژی استقبال و بر ضرورت فعال شدن توافقات موجود میان دو کشور و همکاری برای رسیدن به توافقات جدید که در راستای خدمت به مصالح مشترک باشد، تأکید کردند.
 

وزیر کشور:
پاسخ مرزداران افغانستانی داده شد
وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان گفت: درگیری‌ها مختصر بود که پاسخ لازم به مرزداران افغانستانی داده شد و اکنون مشکلی برای تردد در نقطه مرزی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در زمینه تنش‌های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های انجام شده، اظهار داشت: یک تیراندازی از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتاً پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.
وی گفت: در ادامه، درگیری‌ها برطرف و مذاکرات هم با طرف طالبانی انجام شد. درحال حاضر مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و آرامش برقرار است.
 

تصویب برنامه هفتم توسعه در دولت
سخنگوی دولت از تصویب لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جلسه فوق‌العاده روز گذشته هیأت وزیران خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی بهادری‌جهرمی تصریح کرد: برای نخستین بار علاوه بر اخذ نظر جوامع اندیشگاهی، متن پیش‌نویس منتشر و از نظرات ارائه شده بهره‌برداری شد.
 

موجران مکلف به ثبت قرارداد اجاره در سامانه ثبت اسناد شدند
نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها، سازمان ثبت، وزارت ارتباطات، شهرداری‌ها و فراجا را مکلف به اشتراک‌گذاری رایگان اطلاعات ملکی، سکونتی، هویتی و سیم‌کارت‌های خود با وزارت راه و شهرسازی کردند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان همچنین موجران را مکلف به ثبت قرارداد اجاره در سامانه ثبت اسناد کردند. از تاریخ تصویب این قانون ملاک در اجاره بودن یک واحد مسکونی، اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.
موجران املاک مسکونی مکلف هستند قرارداد اجاره املاک و مستغلات را از طریق دفاتر اسناد رسمی در سامانه الکترونیک ثبت اسناد یا در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند. در تمام قراردادهای اجاره باید مدت و مبلغ اجاره تصریح و در سامانه‌های الکترونیک ثبت اسناد یا ثبت معاملات املاک و مستغلات ثبت شود و پس از تأیید موجر، مستأجر و دو فرد مورد اطمینان طرفین به عنوان شهود، اقدام به اخذ کد رهگیری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی