نمایش دلپذیر ساحلی‌بازان در 1402

بازگشت به اوج

امیررضا همایون
خبر‌نگار

عملکرد مطلوب تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های بین‌الملی از سال 1390 و با آمدن پریا شهریاری به دپارتمان ساحلی فدراسیون فوتبال ایران و آمدن مارکو اوکتاویو سرمربی مشهور برزیلی به تیم ملی فوتبال ساحلی آغاز شد. این روند مطلوب تا پیش از رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا در سال 2019 تایلند که حکم انتخابی جام جهانی فوتبال ساحلی  پاراگوئه را داشت، در بالاترین سطح دنبال شد اما پس از اینکه تیم موفق نشد در آن مسابقات جواز حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال ساحلی جهان را به دست آورد همکاری اوکتاویو با فدراسیون ایران به پایان رسید. بر همین اساس فوتبال ساحلی از روزهای درخشانش فاصله گرفت.

صد درصد موفقیت
فدراسیون فوتبال پس از قطع همکاری با عباس هاشم‌پور که جانشین مارکو اوکتاویو شده بود و با تیم ملی به مدال برنز رقابت‌های المپیک ساحلی جهان در سال 2019 رسیده بود، سکان هدایت تیم ملی را به صورت موقت به علی نادری واگذار کرد، انتخابی که حاشیه‌های زیادی را برای فدراسیون و دپارتمان فوتبال ساحلی به وجود آورد. نکته جالب اینکه علی نادری از زمان انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ساحلی‌بازان ایران را در سه تورنمنت بین قاره‌ای، جام ملت‌های آسیا و رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ساحلی 2023 بالی اندونزی هدایت کرده است و تیم ملی هر سه تورنمنت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. به گونه‌ای که شاگردان نادری در جام بین قاره‌ای امارات 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 که حکم انتخابی جام جهانی دبی در قاره آسیا را داشت به عنوان قهرمانی رسیدند و در مسابقات انتخابی المپیک ساحلی جهان هم با عبور از سد ژاپن در بازی نیمه نهایی موفق شدند برای دومین دوره متوالی به رقابت‌های المپیک ساحلی صعود کنند. بر این اساس شاگردان نادری از آبان‌ماه سال گذشته تا به امروز رکورد صد درصد موفقیت را کسب کرده‌اند. رکوردی که رسیدن به آن برای یک تیم فوق‌العاده جذاب است.
جام‌‌جهانی، مهمترین تورنمنت
جام جهانی فوتبال ساحلی 2023 که پائیز سال جاری به میزبانی شهر دبی برگزار می‌شود مهمترین و حساس‌ترین تورنمنت پیش روی شاگردان علی نادری است. تورنمنتی که کسب موفقیت در آن می‌تواند فوتبال ساحلی کشورمان را احیا کند. رخ دادن این اتفاق البته نیازمند حمایت‌های مستمر فدراسیون فوتبال از ساحلی‌بازان تا رقابت‌های جام جهانی 2023 دبی است. اتفاقی که امیدواریم رخ بدهد و تیم با تمام توانایی‌اش برای شرکت در جام جهانی به امارات سفر کند و موفق به تکرار نتیجه این تیم در سال 2017 شود. ساحلی‌بازان ایران پیش از این در رقابت‌های جام جهانی باهاما با پیروزی مقابل ایتالیا به مقام سوم رسیده بودند. البته باید گفت تکرار موفقیت سال 2017 از سوی شاگردان علی نادری در مسابقات سال 2023 نیازمند حمایت فوق‌العاده فدراسیون از این تیم و برگزاری اردوهای مستمر تا آغاز رقابت‌ها است. جام جهانی 2023 از تاریخ 25 آبان تا 5 آذر به میزبانی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی