سیاسی

مخبر:
دستگاه‌ها در اولویت‌بندی
ثبت سفارش و تخصیص ارز تلاش کنند
معاون اول رئیس‌جمهور، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد نسبت به اولویت‌بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند.
 به گزارش فارس، محمد مخبر در سومین جلسه شورای اقتصاد، ضرورت مدیریت دقیق منابع و مصارف ارزی کشور از سوی بانک مرکزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز به تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند.
 

اسدالله اسدی وارد تهران شد
اسدالله اسدی، دیپلمات گروگان گرفته شده کشورمان پس از پنج سال اسارت در بلژیک دیروز آزاد شد و به وطن بازگشت.
به گزارش ایرنا، ظهر دیروز پنجم خردادماه، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه، از آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات گروگان گرفته شده کشورمان پس از تحمل پنج سال اسارت خبر داد.
توافق ایران و بلژیک برای مبادله زندانیان
وزارت خارجه عمان اعلام کرد، بلژیک و ایران با میانجیگری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان با یکدیگر دست یافتند.
بر اساس گزارش خبرگزاری عمان، میانجیگری این کشور در پاسخ به درخواست دولت‌های ایران و بلژیک برای کمک به حل و فصل مسأله اتباع دو کشور بوده که تلاش‌های عمان منجر به توافق دو طرف برای آزادی متقابل شد.


وزیر کشور:
نظر شورای نگهبان برای اجرای انتخابات تمام‌الکترونیکی مهم است
وزیر کشور با بیان اینکه برخی زمینه‌های مراحل انتخابات تمام‌الکترونیکی فراهم است، گفت: برای اجرای این انتخابات نظر شورای نگهبان مهم است.
 به گزارش ایسنا، احمد وحیدی درباره تکلیف مجلس به وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیکی، اظهار کرد: انتخابات، 25 فرایند دارد که بعضی فرایندها مثل احراز هویت الکترونیکی انجام می‌شود. بخش‌هایی از زمینه‌های اخذ و شمارش‌آرا هم فراهم است. تلاش ما هم اجرای قانون است.
 

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، 9خرداد در مجلس
به گزارش فارس، بررسی برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش و اخذ رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه انجام می‌شود.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه:
غربی‌ها با ایران قوی مخالفند
سخنگوی وزارت امور خارجه به ابراز نگرانی دولت‌های غربی خاصه امریکا و فرانسه از پیشرفت و ‎اقتدار دفاعی ایران واکنش نشان داد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همان دولت‌های غربی خاصه امریکا و فرانسه که نقش مهمی در تحریک و تسلیح رژیم بعث صدام به تجاوز نظامی و موشک‌باران شهرها و مردم بی‌دفاع ایران داشتند و در صدر صادرکنندگان تسلیحات به منطقه قرار دارند، امروز از پیشرفت و ‎اقتدار دفاعی ایران ابراز نگرانی می‌کنند. آنها با ایران قوی مخالف هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی