هشدار: نفوذ گردوخاک به ۵ استان و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس

سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوا در مناطق غربی و جنوبی کشور هشدار داد: نفوذ گردوخاک از کشورهای غربی به ۵ استان و افزایش ارتفاع امواج و احتمال غرق شدن شناگران در جنوب کشور.
به گزارش ایسنا، این مخاطرات جوی امروز در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی مورد انتظار است. بر اثر این وضعیت جوی احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به تأسیسات حساس به گردوغبار، احتمال تأخیر پروازها وجود دارد.سازمان هواشناسی کشور همچنین با صدور هشدار زرد رنگ، از افزایش سرعت وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر از بعدازظهر امروز تا یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد.
براثر این وضعیت جوی احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی ساحل وجود دارد.این سازمان برای کاهش شدت مخاطرات، اجتناب از شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و جلوگیری انجام فعالیت‌های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل را لازم می‌داند.
جستجو
آرشیو تاریخی