نگاهی به پرسپولیس-هوادار در نیمه‌نهایی جام حذفی

دبل قهرمانی «یحیی» یا دومین فینال متوالی «ساکت»؟

امیررضا همایون
خبر‌نگار


برخلاف همه جای دنیا که فصل فوتبالیشان با به پایان رسیدن لیگ به اتمام می‌رسد در ایران با اتمام لیگ مراحل پایانی جام حذفی آغاز می‌شود. در روز دوم مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران دو تیم هوادار و پرسپولیس از ساعت 18:30 برای صعود به بازی نهایی در ورزشگاه خالی از تماشاگر دستگردی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. این مسابقه جذابیت‌های زیادی برای طرفداران فوتبال در کشورمان دارد.
 
تاریخ تکرار می‌شود؟      
ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران اگرچه جنجال‌های زیادی به پا می‌کند اما در جام حذفی یکی از باتجربه‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال ایران است. او که پس از رسیدن به ‌عنوان قهرمانی جام حذفی فصل گذشته با نساجی از این تیم جدا شد حالا پس از یک سال با هوادار تهران در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها حضور دارد و شانس رسیدن به بازی نهایی و در نهایت کسب یک عنوان قهرمانی دیگر را دارد.
از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی که فصل درخشانی را با پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال کشورمان سپری کرد امیدوار است مقابل هوادار به پیروزی برسد و خودش را برای شکستن یکی دیگر از رکورد‌های برانکو ایوانکوویچ سرمربی افسانه‌ای سرخ‌ها که برای آنها جام‌های زیادی را به‌دست آورده است، برساند.
البته باید گفت روی کاغذ شانس پرسپولیس برای رسیدن به بازی نهایی نسبت به هوادار بیشتر است اما شرایط زمین محل برگزاری مسابقه به گونه‌ای است که هر زمان پرسپولیس در این ورزشگاه به میدان رفته است کارش با اما و اگر روبه‌رو شده است.
درست مانند بازی رفت لیگ بیست و دوم مقابل هوادار که این تیم موفق نشد در ورزشگاه دستگردی عملکرد همیشگی خودش را تکرار کند.
البته باید گفت یحیی گل‌محمدی هم با ذوب‌آهن اصفهان در سال‌های دور سابقه کسب قهرمانی جام حذفی را دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت این جدال متعلق به متخصصان جام حذفی است اما اینکه کدام یک از دو سرمربی موفق می‌شوند با تیم‌شان به فینال صعود کنند را مستطیل سبز ورزشگاه دستگردی مشخص می‌کند. این بازی یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل برای یحیی است زیرا پیروزی در آن باعث می‌شود آنها یک قدم تا جام فاصله داشته باشند و کسب جام در این مسابقات هم باعث می‌شود برای دومین بار در چند سال اخیر یک تیم در فوتبال ایران به سه‌گانه لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام برسد؛ آنچه برای نخستین بار با برانکو ایوانکوویچ به واسطه پیروزی در فینال حذفی مقابل داماش رخ داد.

جستجو
آرشیو تاریخی